PEMBUATAN DESAIN VISUAL INSTAGRAM @MUSHOME.ID UNTUK MENINGKATKAN BRAND AWARENESS

Fauziana Idris, Salma (2022) PEMBUATAN DESAIN VISUAL INSTAGRAM @MUSHOME.ID UNTUK MENINGKATKAN BRAND AWARENESS. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif Jakarta.

[thumbnail of PEMBUATAN DESAIN VISUAL  INSTAGRAM @MUSHOME.ID UNTUK  MENINGKATKAN BRAND AWARENESS] Text (PEMBUATAN DESAIN VISUAL INSTAGRAM @MUSHOME.ID UNTUK MENINGKATKAN BRAND AWARENESS)
Premilinary_19033104.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (537kB)

Abstract

The internet in the digital era is very closely related in everyday life because it can help in working and connecting people in various activities. The presence of social media, especially Instagram in the community, makes it easier for UMKM to convey, market and take advantage of strategic promotions. One of the UMKM that take advantage of the presence of social media Instagram is PT. Sriwijaya Mushroom Yasa. PT. Yasa Mushroom Sriwijaya has a mushroom-based brand called Mushome with an Instagram account @mushome.id. But over time, many other UMKM have sprung up that also use Instagram as a product promotion platform. In this case, the role of the Graphic Designer is needed to improve the visual creative process and increase the amount of visual content on Instagram @mushome.id. In making the design, the Graphic Designer performs observation and data collection techniques. To increase brand awareness, Graphic Designers create attractive visual designs. So, it can be locked that to get brand awareness, Graphic Designers have a role to create creative visual content so that potential consumers who see the @mushome.id Instagram profile are interested in buying the products offered.
Kata kunci: graphic designer, brand awareness, UMKM

Internet di era digital sangat erat kaitannya dalam kehidupan sehari-hari karena dapat membantu dalam mengerjakan dan menghubungkan manusia diberbagai aktivitas. Kehadiran media sosial terutama Instagram di tengah masyarakat mempermudah UMKM untuk menginformasikan, memasarkan dan memanfaatkan strategi promosi. Salah satu UMKM yang memanfaatkan kehadiran media sosial Instagram adalah PT. Yasa Jamur Sriwijaya. PT. Yasa Jamur Sriwijaya memiliki brand berbasis jamur bernama Mushome dengan akun Instagram @mushome.id. Namun dengan seiring berjalannya waktu banyak UMKM lain bermunculan yang juga menggunakan instagram sebagai wadah promosi produk. Dalam hal ini, peran Graphic Designer sangat diperlukan untuk meningkatkan proses kreatif visual dan meningkatkan jumlah visual konten Instagram @mushome.id. Dalam pembuatan desain, Graphic Designer melakukan Teknik observasi dan pengumpulan data. Untuk meningkatkan brand awareness Graphic Designer membuat desain visual yang menarik. Maka, dapat disimpulkan bahwa untuk mendapatkan brand awareness, Graphic Designer memiliki peran untuk membuat konten visual kreatif sehingga calon konsumen yanag melihat profil Instagram @mushome.id tertarik untuk membeli produk yang ditawarkan.
Kata kunci: graphic designer, brand awareness, UMKM

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: Pembimbing I : Drs. Sudrajat, M.M. Pembimbing II : Daniel Nugraha S. Ds, M. Sn.
Uncontrolled Keywords: Kata kunci: graphic designer, brand awareness, UMKM
Subjects: L Education > L Education (General)
L Education > LA History of education
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Penerbitan > Prodi Periklanan
Depositing User: Salma Fauziana Idris
Date Deposited: 12 Sep 2022 03:11
Last Modified: 12 Sep 2022 03:11
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/1215

Actions (login required)

View Item
View Item