PENGELOLAAN PEMBUATAN ANNUAL REPORT PT KAI LOGISTIK TAHUN 2021 OLEH ACCOUNT EXECUTIVE

Putri Susanti, Efa (2022) PENGELOLAAN PEMBUATAN ANNUAL REPORT PT KAI LOGISTIK TAHUN 2021 OLEH ACCOUNT EXECUTIVE. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of PENGELOLAAN PEMBUATAN ANNUAL REPORT PT KAI LOGISTIK TAHUN 2021 OLEH ACCOUNT EXECUTIVE] Text (PENGELOLAAN PEMBUATAN ANNUAL REPORT PT KAI LOGISTIK TAHUN 2021 OLEH ACCOUNT EXECUTIVE)
[PRELIMENARY] EFA PUTRI_19033044_PERIKLANAN.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (652kB)

Abstract

Annual Report as a source of information and monitoring facilities into Public Companies based on regulation No. 16/SEOJK.04/2021. Therefore, the Annual Report is important for PT KAI Logistik. In the creation of Annual Reports required an accuracy so that the reports are following the facts. Based on this, PT KAI Logistik uses a third party, namely a Creative Agency for consultation and visualization. PT SAM Indonesia is a creative agency whose main service is the creation of the Annual Report. Of course, the Account Executive function in a creative service company is needed as a communication liaison between the agency’s internal team and the company (client). Therefore, in this final project, the author describes the management of the production process of the Company’s Annual Report by the Account Executive. The preparation of this final project uses observation data collection methods, interviews, literature studies, and online data searches.
Keywords: Account Executive, Annual Report, Corporate Image

Laporan Tahunan sebagai sumber informasi dan sarana pengawasan terhadap Perusahaan Publik berdasarkan regulasi No. 16/SEOJK.04/2021. Oleh karena itu, Laporan Tahunan sangat penting bagi PT KAI Logistik. Dalam pembuatan Laporan Tahunan diperlukan ketelitian agar laporan dapat sesuai dengan fakta. Berdasarkan hal tersebut PT KAI Logistik menggunakan pihak ketiga yaitu Creative Agency untuk konsultasi dan membuat visualisasi. PT SAM Indonesia merupakan salah satu creative agency dengan layanan utamanya penyusunan Laporan Tahunan. Tentunya diperlukan fungsi Account Executive dalam perusahaan jasa kreatif sebagai penghubung komunikasi antara tim internal agency dengan perusahaan (klien). Oleh karena itu, dalam Tugas Akhir ini penulis menjelaskan pengelolaan pada proses produksi Laporan Tahunan Perusahaan oleh Account Executive. Penyusunan Tugas Akhir ini menggunakan metode pengumpulan data observasi, wawancara, studi pustaka, dan penelusuran data online.
Kata kunci: Account Executive, Laporan Tahunan, Citra Perusahaan

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: Dosen Pembimbing 1: Hawa Asma Ul Husna, S.Pd., M.Hum Dosen Pembimbing 2: Omar Yusuf, M.M.
Uncontrolled Keywords: Keywords: Account Executive, Annual Report, Corporate Image Kata kunci: Account Executive, Laporan Tahunan, Citra Perusahaan
Subjects: L Education > L Education (General)
L Education > LA History of education
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Penerbitan > Prodi Periklanan
Depositing User: EFA PUTRI SUSANTI
Date Deposited: 14 Sep 2022 04:42
Last Modified: 14 Sep 2022 04:42
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/1429

Actions (login required)

View Item
View Item