AKTIVITAS ACCOUNT EXECUTIVE PADA OLRANGE AGENCY DALAM PENGELOLAAN DAILY CONTENT MEDIA SOSIAL BRAND PRISTINE TAHUN 2022

Taqiyan, Haudia (2022) AKTIVITAS ACCOUNT EXECUTIVE PADA OLRANGE AGENCY DALAM PENGELOLAAN DAILY CONTENT MEDIA SOSIAL BRAND PRISTINE TAHUN 2022. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif Jakarta.

[thumbnail of AKTIVITAS ACCOUNT EXECUTIVE PADA OLRANGE AGENCY DALAM PENGELOLAAN DAILY CONTENT MEDIA SOSIAL BRAND PRISTINE TAHUN 2022] Text (AKTIVITAS ACCOUNT EXECUTIVE PADA OLRANGE AGENCY DALAM PENGELOLAAN DAILY CONTENT MEDIA SOSIAL BRAND PRISTINE TAHUN 2022)
Premelinary_19033058.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (367kB)

Abstract

Pristine is one of the producers of bottled drinking water (AMDK). In order to manage Pristine's social media, which is still less than optimal, daily content is needed whose work requires a third party, namely Olrange digital agency. In working on the daily project, this content requires the role of the Account Executive as a communication bridge. In writing this final project, the author describes the role of the Account Executive in the preparation, implementation and evaluation of Account Executive activities at Olrange Agency in the Management of Daily Content Social Media for the Pristine Brand in 2022. The data collection methods used by the author are observation, interviews, literature study, online data search.

Keywords: Daily Content, Account Executive, AMDK.

Pristine merupakan salah satu produsen air minum dalam kemasan (AMDK). Untuk melaksanakan pengelolaan media sosial Pristine yang masih kurang optimal, maka dibutuhkan daily konten yang pengerjaannya memerlukan pihak ketiga yaitu Olrange digital Agensi . Dalam mengerjakan project daily konten ini memerlukan peran Account Executive sebagai jembatan penghubungan komunikasi. Dalam penulisan tugas akhir ini penulis mendeskripsikan peran Account Executive dalam persiapan, pelaksanaan dan evaluasi aktivitas Account Executive Pada Olrange Agency dalam Pengelolaan Daily Content Media Sosial Brand Pristine Tahun 2022. Metode pengumpulan data yang digunakan penulis adalah observasi, wawancara, studi pustaka, penulusuran data online.

Kata Kunci: Daily Content, Account Executive, AMDK.

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: Pembimbing I : M. Rizky Kertanegara, M.Si Pembimbing II : Omar Yusuf. M.M.
Uncontrolled Keywords: Keywords: Daily Content, Account Executive, AMDK. Kata Kunci: Daily Content, Account Executive, AMDK.
Subjects: L Education > L Education (General)
L Education > LA History of education
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Penerbitan > Prodi Periklanan
Depositing User: Haudia Taqiyan
Date Deposited: 15 Sep 2022 01:23
Last Modified: 15 Sep 2022 01:23
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/1515

Actions (login required)

View Item
View Item