PENGARUH CITRA PRODUK TERHADAP PENERIMAAN PRODUK KOPI TUJAK LOMBOK NUSA TENGGARA BARAT DI KALANGAN MAHASISWA POLIMEDIA

Putri Nabilah, Anjani (2022) PENGARUH CITRA PRODUK TERHADAP PENERIMAAN PRODUK KOPI TUJAK LOMBOK NUSA TENGGARA BARAT DI KALANGAN MAHASISWA POLIMEDIA. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of PENGARUH CITRA PRODUK TERHADAP PENERIMAAN PRODUK KOPI TUJAK LOMBOK NUSA TENGGARA BARAT DI KALANGAN MAHASISWA POLIMEDIA] Text (PENGARUH CITRA PRODUK TERHADAP PENERIMAAN PRODUK KOPI TUJAK LOMBOK NUSA TENGGARA BARAT DI KALANGAN MAHASISWA POLIMEDIA)
Preliminary _19001012.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (516kB)

Abstract

Product image becomes one of the grips for consumers in making important decisions. Tujak coffee is a typical coffee from Lombok, West Nusa Tenggara which is processed from selected coffee beans by grinding to produce a distinctive taste. This coffee is usually served at every banquet, especially to welcome special guests. The aroma of Tujak Lombok coffee is indeed different from coffee in general. Fragrant and strong aroma of coffee. The Tujak Coffee product will enter a new market share, therefore the MSME decided to create a new product image, but there is no data on the acceptance of the Tujak Coffee product, especially among polymedia students, therefore this research is important to do. The type of research used is qualitative research. This study was used to determine the effect of product image on the acceptance of Tujak coffee products in Lombok, West Nusa Tenggara among Polymedia students by using questionnaire data distributed to Polimedia students using google form media through social media (WhatApp) by having 51 respondents. The results of the research that the effect of new product image rebranding on Tujak Coffee is very influential on the acceptance of coffee products among students. This proves that creating new products can attract people's attention.

Citra produk menjadi salah satu pegangan bagi konsumen dalam mengambil keputusan penting. Kopi Tujak adalah kopi khas Lombok Nusa Tenggara Barat yang diolah dari biji kopi pilihan dengan cara ditumbuk sehingga menghasilkan cita rasa yang khas. Kopi ini biasa disajikan di setiap jamuan khususnya untuk menyambut tamu-tamu istimewa. Aroma Kopi Tujak Lombok memang beda dengan kopi pada umumnya. Harum dan kerasa aroma kopinya. Produk Kopi Tujak akan memasuki pangsa pasar yang baru karenanya UMKM tersebut memutuskan untuk membuat citra produk baru, namun belum ada data mengenai penerimaan produk Kopi Tujak khususnya dikalangan mahasiswa polimedia karenanya penelitian ini penting untuk dilakukan. Jenis penelitian yang digunakan ialah penelitian kualitatif. Penelitian ini digunakan untuk mengetahui Pengaruh Citra Produk Terhadap Penerimaan Produk Kopi Tujak Lombok Nusa Tenggara Barat Di Kalangan Mahasiswa Polimedia dengan menggunakan data kuisoner yang disebar Kepada Mahasiswa Polimedia dengan media google form melalui sosial media (WhatApp) dengan memiliki 51 Responden. Hasil pada penelitian yang dihasilkan bahwa pengaruh Rebranding citra produk baru pada Kopi Tujak sangat berpengaruh terhadap penerimaan produk kopi di Kalangan Mahasiswa. Hal ini membuktikan bahwa menciptakan produk baru dapat menariknya perhatian masyarakat.

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1. Dimas Bayu Pinandoyo, S. Si.,M. Sc 2. M. Yunus Fitriady, S. E. M. M
Uncontrolled Keywords: Product Image, Tujak coffe, Rebranding, Student
Subjects: L Education > L Education (General)
N Fine Arts > NE Print media
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Teknik Grafika > Prodi Teknik Kemasan
Depositing User: ANJANI PUTRI NABILAH
Date Deposited: 19 Sep 2022 04:52
Last Modified: 19 Sep 2022 04:52
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/1728

Actions (login required)

View Item
View Item