Desain Visual Terhadap Engagement Instagram Pesanminum

Novel (2022) Desain Visual Terhadap Engagement Instagram Pesanminum. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif Jakarta.

[thumbnail of DAMPAK DESAIN VISUAL TERHADAP ENGAGEMENT INSTAGRAM PESANMINUM] Text (DAMPAK DESAIN VISUAL TERHADAP ENGAGEMENT INSTAGRAM PESANMINUM)
Premelinary_19033090.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (818kB)

Abstract

The development of technology is currently so rapid, requires humans to always
follow the trends in the internet world. In 2022, there will be an increase in internet
users, namely there are 204.7 million internet users in Indonesia or 73.7% of the
total population of 277.7 million people. This affects industries that rely on
technology such as creative industries. Advertising is one of the sub-sectors of the
creative industry in Indonesia which relies on creativity in its manufacture. In the
midst of the development of the creative industry, especially in the advertising
sector, Temata Creative Agency is a digital marketing advertising agency service
that helps Brands to develop their products on social media, one of the brands held
by Temata Creative Agency is Pesanminum, Brand Pesanminum itself is a shop that
sells various kinds of alcoholic beverages online on Instagram. The purpose of the
Pesanminum Brand is to increase Brand Awareness, therefore the role of the author
as a Graphic Designer is to create and determine designs that can increase the
Engagement and Brand Awareness of Pesanminum Instagram.
Keywords: Graphic Designer, Pesanminum, Engagement, Brand Awareness
Perkembangan teknologi saat ini begitu pesat, menuntut manusia untuk selalu
mengikuti tren di dunia internet. Pada tahun 2022, terjadi peningkatan pengguna
internet yakni ada 204,7 juta pengguna internet di Indonesia atau 73,7% dari total
populasi sebesar 277,7 juta jiwa. Hal ini berpengaruh pada industri yang
mengandalkan teknologi seperti industri kreatif. Periklanan merupakan salah satu
subsektor industri kreatif di Indonesia yang dalam pembuatannya mengandalkan
kreativitas. Ditengah berkembangnya industri kreatif terutama bidang periklanan,
Temata Creative Agency sebuah jasa biro iklan digital marketing yang membantu
Brand untuk mengembangkan produk mereka di media sosial, salah satu Brand
yang dipegang oleh Temata Creative Agency merupakan Pesanminum, Brand
Pesanminum itu sendiri adalah sebuah toko yang menjual berbagai macam
minuman beralkohol secara online di Instagram. Tujuan dari Brand Pesanminum
untuk meningkatkan Brand Awareness, maka dari itu peran penulis sebagai
Graphic Desainer yaitu membuat dan dapat menentukan desain yang dapat
meningkatkan Engagement dan Brand Awareness Instagram Pesanminum.
Kata kunci: Graphic Designer, Pesanminum, Engagement, Brand Awareness

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: Pembimbing I : Dyama Khazim Setyadi, S.E., M.I.Kom Pembimbing II : Daniel Nugraha, S.Ds, M.Sn.
Uncontrolled Keywords: Keywords: Graphic Designer, Pesanminum, Engagement, Brand Awareness Kata kunci: Graphic Designer, Pesanminum, Engagement, Brand Awareness
Subjects: L Education > L Education (General)
L Education > LA History of education
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Penerbitan > Prodi Periklanan
Depositing User: Novel Novel
Date Deposited: 26 Sep 2022 04:51
Last Modified: 26 Oct 2022 02:37
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/2124

Actions (login required)

View Item
View Item