BRANDING VISUAL INSTAGRAM FHCI.BUMN YANG INTERAKTIF DAN BERKOMPETITIF

Juanito Rafasyah, Farrel (2022) BRANDING VISUAL INSTAGRAM FHCI.BUMN YANG INTERAKTIF DAN BERKOMPETITIF. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif Jakarta.

[thumbnail of Branding Visual Instagram FHCI. BUMN yang Interaktif dan Berkompetitif] Text (Branding Visual Instagram FHCI. BUMN yang Interaktif dan Berkompetitif)
Premelinary_19033048.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (595kB)

Abstract

Instagram is an online media, where users can easily participate, share, and create, as well as one of the social media that provides various kinds of photos and videos. The problem that the author raises is the unattractive design of FHCI.BUMN's Instagram. The author uses the design theory and design principles of Danton Sihombing (2013), namely an attractive design consisting of various elements such as markers, symbols, verbal descriptions which are visualized through typography and pictures either with photography or illustration techniques. The method that the author uses to work on is AISAS Attention, Interest, Search, Action and Share. With the final result of the 2022 BUMN Joint Recruitment branding, products are glasses, stickers, and t-shirts for participants who have been accepted at BUMN.
Keywords: Instagram, Design, Branding, Interesting

Instagram adalah sebuah media online, yang para penggunanya bisa dengan mudah berpartisipasi, berbagi, dan menciptakan, juga salah satu media sosial yang menyediakan berbagai macam foto dan video. Masalah yang penulis angkat adalah kurang menariknya desain Instagram FHCI.BUMN. Penulis menggunakan teori desain dan prinsip desain Danton Sihombing (2013) yaitu desain yang menarik terdiri berbagai elemen seperti marka, simbol, uraian verbal yang divisualisasikan lewat tipografi dan gambar baik dengan teknik fotografi ataupun ilustrasi. Metode yang penulis pakai untuk mengerjakan adalah AISAS Attention, Interest, Search, Action dan Share. Dengan hasil akhir dari branding Rekrutmen Bersama BUMN tahun 2022 adalah produk yaitu gelas, sticker, dan kaos untuk peserta yang telah diterima di BUMN.

Kata Kunci : Instagram, Desain , Branding, Menarik

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: Pembimbing I : Hawa Asma Ul Husna, S.Pd., M.Hum Pembimbing II : Dr. Erlan Saefuddin, M.Hum
Uncontrolled Keywords: Keywords: Instagram, Design, Branding, Interesting Kata Kunci : Instagram, Desain , Branding, Menarik
Subjects: L Education > L Education (General)
L Education > LA History of education
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Penerbitan > Prodi Periklanan
Depositing User: farrel juanito rafasyah
Date Deposited: 28 Sep 2022 07:45
Last Modified: 28 Sep 2022 07:45
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/2267

Actions (login required)

View Item
View Item