Pembuatan Desain Konten Digital Instagram “IniTuratea” Sebagai Media Informasi Destination Branding Kabupaten Jeneponto

Auliawan, Aldi (2022) Pembuatan Desain Konten Digital Instagram “IniTuratea” Sebagai Media Informasi Destination Branding Kabupaten Jeneponto. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif Jakarta.

[thumbnail of Pembuatan Desain Konten Digital Instagram “IniTuratea” Sebagai Media Informasi Destination Branding Kabupaten Jeneponto] Text (Pembuatan Desain Konten Digital Instagram “IniTuratea” Sebagai Media Informasi Destination Branding Kabupaten Jeneponto)
Premelinary_19033010.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (342kB)

Abstract

Based on a survey taken by databoks and katadata.co.id, of the Indonesian population in January 2019 of 268.2 million people, active users of social media have reached 150 million users. From the existing data on social media users, Jeneponto district started destination branding to increase visits to the area. Destination branding is carried out based on the absence of official social media information media. The purpose of writing is to find out how the process of creating digital content for social media "IniTuratea" is used as a medium of information in the context of destination branding in Jeneponto district by using several theories such as visual communication, graphic designer occupation, design principles, creative processes, and the AISAS method. From the observations and the author's role as a graphic designer in the process of creating brand identity and digital content design for social media "IniTuratea" as a destination branding information medium for Jeneponto Regency, there are several processes that are passed to ensure the resulting design is in accordance with the brief and direction.

Keywords: Destination branding, social media, design, Jeneponto

Berdasarkan survei yang diambil oleh databoks dan katadata.co.id, dari populasi masyarakat Indonesia pada Januari 2019 sebanyak 268,2 juta jiwa, pengguna aktif media sosial telah mencapai 150 juta pengguna. Dari data pengguna media sosial yang ada maka kabupaten Jeneponto memulai destination branding untuk menaikan kunjungan di daerah tersebut. Destination branding yang dilakukan didasarkan pada belum adanya media informasi media sosial secara official. Tujuan dari penulisan adalah untuk mengetahui bagaimana proses dari pembuatan konten digital media sosial “IniTuratea” yang digunakan sebagai media informasi dalam rangka destination branding kabupaten Jeneponto dengan menggunakan beberapa teori sepeti komunikasi visual, okupasi desainer grafis, prinsip desain, proses kreatif, dan metode AISAS. Dari hasil pengamatan dan peran penulis sebagai desainer grafis dalam proses pembuatan brand identity dan desain digital konten untuk media sosial “IniTuratea” sebagai media informasi destination branding kabupaten Jeneponto terdapat beberapa proses yang dilalui untuk memastikan desain yang dihasilkan sesuai dengan brief dan arahan.

Kata Kunci : Destination branding, media social, desain, Jeneponto

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: Pembimbing I : Rizky Kertanegara, S.S., M.Si Pembimbing II : Pahala Basuki, S.Kom.
Uncontrolled Keywords: Keywords: Destination branding, social media, design, Jeneponto Kata Kunci : Destination branding, media social, desain, Jeneponto
Subjects: L Education > L Education (General)
L Education > LA History of education
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Penerbitan > Prodi Periklanan
Depositing User: Aldi Auliawan
Date Deposited: 28 Sep 2022 08:51
Last Modified: 28 Sep 2022 08:51
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/2354

Actions (login required)

View Item
View Item