PERANCANGAN REBRANDING CORPORATE IDENTITY HAY COFFEE

Asyrafi, Harits (2022) PERANCANGAN REBRANDING CORPORATE IDENTITY HAY COFFEE. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of PERANCANGAN REBRANDING CORPORATE IDENTITY HAY COFFEE] Text (PERANCANGAN REBRANDING CORPORATE IDENTITY HAY COFFEE)
Preliminary_18110046.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (689kB)

Abstract

The topic that the author raises is designing the corporate identity of Hay Coffee. The reason behind it is because Hay Coffee does not yet have a corporate identity. Purpose and purpose of manufacture The identity of this company is to get the most relevant visuals in terms of application, soul and tone that can match the brand image Hay Coffee. The author takes several sources and conducts interviews with clients from company that contains basic questions such as the company's business model,target market, and how the company reaches its target market. This is done forachieve the author's goal in the process of analyzing and translating rightsvisuals for Hey Coffee. In the end, the author can provide a visual identity and guidelines that are not only more significant, but can be adapted to the client hope from Hey Coffee.

Topik yang diangkat oleh penulis merupakan rebranding corporate identity dari Hay Coffee. Penulis mengangkat masalah tersebut karena Logo Hay Coffee belum memiliki ciri khas yang mudah untuk di ingat dan juga belum memiliki panduan grafis atau yang biasa di sebut Graphic Standar Manual. Maksud dan tujuan dibuatnya Corporate Identity ini adalah untuk mendapatkan visual yang tepat secara penerapan, jiwa dan tone yang dapat selaras dengan brand image Hay Coffee. Penulis mengambil beberapa sumber dan melakukan wawancara dengan klien dari perusahaan yang berisi pertanyaan dasar seperti model bisnis perusahaan, target pasar, dan cara perusahaan untuk meraih target pasarnya tersebut. Hal itu dilakukan untuk mencapai tujuan penulis dalam proses menganalisa dan menerjemahkan visual yang tepat bagi Hay Coffee. Pada akhirnya penulis dapat memberikan identitas visual serta guidelines yang tidak hanya lebih signifikan, namun dapat menyesuaikan dengan keinginan klien dari Hay Coffee.

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: Pembimbing 1 : Lani Siti Noor Aisyah, M.Ds Pembimbing 2 : Rasuardie, M.Sn.
Uncontrolled Keywords: Keyword: rebranding, corporate, identity Kata kunci : memperbarui, perusahaan, identitas
Subjects: N Fine Arts > NX Arts in general
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Desain > Prodi Desain Grafis
Depositing User: Harits Asyrafi
Date Deposited: 17 Oct 2022 06:50
Last Modified: 17 Oct 2022 06:50
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/3043

Actions (login required)

View Item
View Item