PERANCANGAN MOTION GRAPHIC SEBAGAI MEDIA PROMOSI KRIPIK SAYUR DAN BUAH “THE KRIPPS”

Aulia, Syifa (2022) PERANCANGAN MOTION GRAPHIC SEBAGAI MEDIA PROMOSI KRIPIK SAYUR DAN BUAH “THE KRIPPS”. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif Jakarta.

[thumbnail of PERANCANGAN MOTION GRAPHIC SEBAGAI MEDIA PROMOSI KRIPIK SAYUR DAN BUAH “THE KRIPPS”] Text (PERANCANGAN MOTION GRAPHIC SEBAGAI MEDIA PROMOSI KRIPIK SAYUR DAN BUAH “THE KRIPPS”)
TA2022_19010133_LAPORAN_SYIFA AULIA.pdf - Submitted Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (2MB)

Abstract

People prefer to consume instant food and also junk food which is very minimal in nutrition and fiber, if it is not balanced with a healthy lifestyle such as exercise, drinking water, and adequate rest this can have a negative impact on body health. However, with current technological advances, people can consume vegetables and fruit by making them as a daily snack. “The Kripps” is a solution for people who are lazy and even reluctant to consume vegetables and fruit. “The Kripps” are made with natural ingredients in the form of fresh, chemical-free vegetables and fruits with a vacuum-frying system that allows vitamins and natural nutrients of fruits and vegetables not to be lost during the manufacturing process. So that anyone will definitely like this product because of the taste and texture and "The Kripps" products are like chips in general, but have a savory and delicious taste. Designing Motion Graphics as Promotional Media for Vegetable and Fruit Chips "The Kripps" is a solution for people who are looking for healthy and nutritious snacks while also inviting people to consume vegetables and fruit regularly. With Motion Graphic video media and interesting supporting media, it is hoped that education and information about "The Kripps" products and the benefits of vegetables and fruits for the body can be conveyed properly to the public.

Masyarakat lebih memilih konsumsi makanan instant dan juga junkfood yang sangat minim akan nutrisi dan juga serat, jika tidak diseimbangi dengan pola hidup sehat seperti olahraga, minum air, dan istirahat yang cukup ini bisa berdampak buruk pada Kesehatan tubuh. Namun, dengan adanya kemajuan teknologi saat ini,
masyarakat bisa mengkonsumsi sayur dan buah dengan menjadikannya sebagai camilan sehari-hari. The Kripps merupakan solusi bagi masyarakat yang malas
bahkan enggan mengkonsumsi sayur dan buah. “The kripps” dibuat dengan bahan dasar alami berupa sayur dan buah segar yang bebas kimia dengan sistem vacuumfrying
yang memungkinkan vitamin dan nutrisi alami buah dan sayur tidak hilang saat proses pembuatan. Sehingga siapapun pasti akan menyukai produk ini karena
rasa dan tekstur dan produk “The Kripps” seperti keripik pada umumnya, namun memiliki rasa yang gurih dan juga enak. Perancangan Motion Graphic sebagai
Media Promosi Kripik Sayur dan Buah “The Kripps” merupakan solusi untuk masyarakat yang sedang mencari camilan sehat dan bernutrisi sekaligus juga
mengajak masyarakat untuk mengkonsumsi sayur dan buah secara rutin. dengan media video Motion Graphic serta media pendukungnya yang menarik, diharapkan
edukasi dan informasi tentang produk “The Kripps” dan manfaat sayur dan buah bagi tubuh dapat tersampaikan dengan baik kepada khalayak.

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1. Dr. Tipri Rose Kartika, M.M. 197606112009122002 2. Lani Siti Noor Aisyah, M.Ds. 198501122019032016
Uncontrolled Keywords: Vegetables, fruit, Consumption, Snack, Motion Graphic
Subjects: N Fine Arts > NX Arts in general
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Desain > Prodi Desain Grafis
Depositing User: Syifa Aulia
Date Deposited: 24 Oct 2022 09:06
Last Modified: 24 Oct 2022 09:06
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/3352

Actions (login required)

View Item
View Item