perancangan video motion graphic sebagai media promosi kana foodie

ina, hasrina (2022) perancangan video motion graphic sebagai media promosi kana foodie. Diploma thesis, politeknik negeri media kreatif.

[thumbnail of perancangan video motion graphic sebagai media promosi kana foodie] Text (perancangan video motion graphic sebagai media promosi kana foodie)
Hasrina (19264010) Laporan Sidang Tugas Akhir (2).pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution No Derivatives.

Download (653kB)

Abstract

ABSTRAK
Judul Tugas Akhir : Perancangan Video Motion Graphic Sebagai Media Promosi
Kana Foodie
Penulis : Hasrina
Pembimbing I : Muhajir
Pembimbing II : Najmawati Sulaiman

Implementation in technology is one of the important things in business as a tool in the trading process, especially in electronic commerce (E-Commerce). The owner of the Kana Foodie brand hasn’t implemented an attractive promotional strategy, so consumers aren’t interested. To minimize these, designing digital marketing is one of the solutions. Digital marketing is a strategy for promotion using the internet and applications that support media to be able to connect sellers with customers without limitations of distance, time and place. One that can be used from digital marketing is Motion graphics. This technique uses video or animation to create the illusion of motion or transformation. The purpose of this study is to be able to design Motion Graphic videos that are used as promotional media on the Kanafoodie brand. This motion graphic video uses adobe after effect appx application, adobe premier pro and mixing audio, then the motion graphic video results are shared to social media such as Instagram, Facebook and Whatsapp. Based on the results obtained in the form of a video for promotion on kana Foodiee with a duration of 55 seconds in MP4 format. Furthermore, this promotional video will be posted on social media Instagram, Facebook, and Whatsapp. Keywords: Technology, Digital Marketing, Motion Graphic, Kana Foodie
Penerapan teknologi merupakan hal penting dalam bisnis sebagai sarana dalam proses perdagangan secara elektronik (E-Commerce). Pemilik dari brand Kana Foodie belum menerapkan strategi promosi yang menarik, sehingga konsumen kurang tertarik, untuk meminimalisir hal tersebut maka salah satu solusi yang dilakukan adalah dengan merancang digital marketing. Digital marketing merupakan salah satu strategi marketing dengan metode pemasaran menggunakan internet beserta aplikasi yang mendukung media tersebut yang mampu menghubungkan antara penjual dengan pelanggan tanpa dibatasi jarak, waktu dan tempat. Salah satu bentuk dari digital marketing, yaitu Motion graphic. Teknik ini merupakan grafis dengan menggunakan video atau animasi untuk menciptakan ilusi dari gerak ataupun transformasi. Tujuan dari penelitian ini untuk merancang video Motion Graphic sebagai media promosi pada brand Kana Foodie. Perancangan dilakukan dengan menggunakan aplikasi Adobe After Effect Appx, Adobe Premier Pro dan Mixing Audio, kemudian hasil video Motion Graphic di bagikan ke sosial media berupa Instagram, Facebook dan Whatsapp. Berdasarkan hasil yang diperoleh berupa video promosi kanafoodiee berdurasi 55 detik dalam format MP4. Selanjutnya video promosi tersebut akan di posting di media social Instagram, Facebook, dan Whatsapp.
Kata Kunci: Teknologi, Digital Marketing, Motion Graphic, Kana Foodie

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1. Muhajir, S.Pd., M.Sn. 2. Najmawati Sulaiman, S.Pd., M.Si
Uncontrolled Keywords: Teknologi, Digital Marketing, Motion Graphic, Kana Foodie
Subjects: A General Works > AC Collections. Series. Collected works
L Education > L Education (General)
Divisions: Polimedia Makasar > Prodi Periklanan
Depositing User: Hasrina Hasrina
Date Deposited: 28 Oct 2022 09:49
Last Modified: 28 Oct 2022 09:49
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/3962

Actions (login required)

View Item
View Item