PENGARUH CITRA PRODUK TERHADAP PENERIMAAN PRODUK KOPI TUJAK DI KALANGAN KELUARGA MUDA

Azis, Andi Abdul (2022) PENGARUH CITRA PRODUK TERHADAP PENERIMAAN PRODUK KOPI TUJAK DI KALANGAN KELUARGA MUDA. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of PENGARUH CITRA PRODUK TERHADAP PENERIMAAN PRODUK KOPI TUJAK DI KALANGAN KELUARGA MUDA] Text (PENGARUH CITRA PRODUK TERHADAP PENERIMAAN PRODUK KOPI TUJAK DI KALANGAN KELUARGA MUDA)
preliminary 19001010.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Public Domain Dedication.

Download (833kB)

Abstract

There are many coffee powder products circulating in the market, this product must compete with existing products so that new product images are needed. The Tujak Coffee product will enter a new market share, therefore the MSME decided to create a new product image. However, there is no data regarding the acceptance of the Tujak Coffee product, especially among young families, therefore this research is important to do. The new product image was created to find out the response to the rebranding of the new product image among young families, to get a response from consumers the author used a survey method using a questionnaire. The questionnaire was distributed to young families from the age of 20-32 years in South Sulawesi Province with samples taken as many as 50 respondents. Of the 50 responses, 88% of respondents gave a positive response to the new Kopi Tujak packaging design, while from the color selection, 96% responded positively. It can be concluded that the majority of respondents gave a positive response and only a few gave a negative response.This also proves that creating a new product image can attract people's attention so that product sales can increase.

Produk Kopi Bubuk banyak beredar di pasar, produk ini pasti bersaing dengan produk yang sudah ada sehingga diprlukan citra produk baru. Produk Kopi Tujak akan memasuki pangsa pasar yang baru karenanya UMKM tersebut memutuskan untuk membuat citra produk baru, namun belum ada data mengenai penerimaan produk Kopi Tujak khususnya di kalangan keluarga muda karenanya penelitian ini penting dilakukan. Citra produk baru dibuat untuk mengetahui respon rebranding citra produk baru di kalangan keluarga muda, untuk mendapatkan respon dari konsumen penulis menggunakan metode survei dengan menggunakan kuesioner. Kuesioner disebar ke kalangan keluarga muda dari umur 20-32 tahun di Provinsi Sulawesi Selatan dengan sampel yang diambil sebanyak 50 responden. Dari 50 tanggapan responden 88% memberi respon positif terhadap desain kemasan Kopi Tujak yang baru sedangkan dari pemilihan warna sebanyak 96% respon positif. Hal ini dapat disimpulkan bahwa mayoritas responden memberikan respon positif dan hanya sedikit yang memberikan respon negatif. Hal ini juaga membuktikan menciptakan citra produk baru dapat menarik perhatian masyarakan sehingga penjualan produk dapat.

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1. Dimas Bayu Pinandoyo, S.Si.,M.Sc 2. Septria Ardiani, M.Si
Uncontrolled Keywords: Cooffee Powder, Rabranding, New Product Image. Kopi Bubuk, Rabranding, Citra Produk baru.
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Teknik Grafika > Prodi Teknik Kemasan
Depositing User: Andi Abdul Azis
Date Deposited: 29 Oct 2022 02:57
Last Modified: 29 Oct 2022 02:57
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/4020

Actions (login required)

View Item
View Item