PEMBUATAN KONTEN TIKTOK STARHITS UNTUK MENINGKATKAN ENGAGEMENT PADA TAHUN 2022

Septina Fajrianti, Sari (2022) PEMBUATAN KONTEN TIKTOK STARHITS UNTUK MENINGKATKAN ENGAGEMENT PADA TAHUN 2022. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of PEMBUATAN KONTEN TIKTOK STARHITS UNTUK MENINGKATKAN ENGAGEMENT PADA TAHUN 2022] Text (PEMBUATAN KONTEN TIKTOK STARHITS UNTUK MENINGKATKAN ENGAGEMENT PADA TAHUN 2022)
Premilinary_19033109.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (898kB)

Abstract

Tiktok is a social media application about short video creation support services that have an interesting, unique and innovative impact. By regularly uploading video content that has been scheduled according to the level of crowd use of the TikTok social media application. In the preparation of this Final Project using AISAS Theory, then the selection of Literature Studies and Observations carried out during the Industrial Practice with a period of three months is the method chosen by the author. The results obtained by the author during his role as a Social Media Officer in the company is that there is an increase in followers of TikTok social media accounts every month to a total increase of 32,200 followers.
Keywords: TikTok, AISAS Theory, Social Media Officer, Improvement.

Tiktok adalah sebuah aplikasi media sosial tentang layanan dukungan pembuatan video singkat yang memberikan dampak yang menarik, unik dan inovatif. Dengan melakukan kegiatan upload konten video secara rutin yang telah dijadwalkan sesuai dengan tingkat keramaian penggunaan aplikasi media sosial TikTok. Dalam penyusunan Tugas Akhir ini menggunakan Teori AISAS, kemudian pemilihan Studi Pustaka serta Observasi yang dilakukan selama menjalani Praktik Industri dengan waktu tiga bulan merupakan metode yang dipilih oleh penulis. Hasil yang didapatkan penulis selama berperan menjadi Social Media Officer dalam perusahaan ialah mengalami peningkatan pengikut akun media sosial TikTok setiap bulannya hingga total kenaikan keseluruhannya sebanyak 32.200 followers.
Kata Kunci : TikTok, Teori AISAS, Social Media Officer, Peningkatan

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1.Dr. Tipri Rose Kartika, S.E., M.M., 2.R. Sulistiyo Wibowo, M.Sn.
Uncontrolled Keywords: TikTok, Teori AISAS, Social Media Officer, Peningkatan.
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Penerbitan > Prodi Periklanan
Depositing User: Sari Septina Fajrianti
Date Deposited: 07 Sep 2022 00:50
Last Modified: 07 Sep 2022 00:50
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/803

Actions (login required)

View Item
View Item