PEMBUATAN CONTENT MARKETING UNTUK MENINGKATKAN AWARENESS PADA INSTAGRAM KOMUNIKA.MI

Millenia Riszky Purnamasari, Monica (2022) PEMBUATAN CONTENT MARKETING UNTUK MENINGKATKAN AWARENESS PADA INSTAGRAM KOMUNIKA.MI. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif Jakarta.

[thumbnail of PEMBUATAN CONTENT MARKETING UNTUK MENINGKATKAN AWARENESS PADA INSTAGRAM KOMUNIKA.MI] Text (PEMBUATAN CONTENT MARKETING UNTUK MENINGKATKAN AWARENESS PADA INSTAGRAM KOMUNIKA.MI)
Premelinary_19033071.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (8MB)

Abstract

The development of the internet has brought changes to people's behavior, which is not only useful as a search for information, but also has great potential as a marketing medium. Starting from the advancement of this digital world, social media has become one of the media that is able to provide convenience in the marketing process. That's why companies and brands are now starting to be motivated to use social media to increase awareness through content marketing. Therefore, it can have a good impact on the progress of the company itself, so that more and more consumers know about the company or brand. For this reason, Komunika Media International as an Advertising Bureau uses social media as a place to promote its services through the Instagram platform. The author as a content writer aims to explain the creation of content marketing to increase brand awareness on the Komunika.mi Instagram. The manufacturing process adheres to the AISAS model and is based on the literature study and observation method. And it can be concluded that Content Marketing is needed to increase awareness through the Instagram platform.
Keyword: Content Writer, Brand Awareness, Content Marketing, Advertising Agency.

Perkembangan internet membawa perubahan bagi perilaku masyarakat tidak hanya berguna sebagai pencarian informasi, tetapi juga mempunyai potensi besar sebagai media pemasaran. Berawal dari kemajuan dunia digital inilah, sosial media menjadi salah satu media yang mampu memberikan kemudahan dalam proses pemasaran. Sebab itu perusahaan dan brand saat ini mulai termotivasi menggunakan media sosial dalam meningkatkan awareness melalui content marketing. Oleh karena itu, dapat memberikan dampak yang bagus untuk kemajuan perusahaan itu sendiri,sehingga semakin banyak konsumen yang tahu dengan perusahaan atau brand tersebut. Untuk itu Komunika Media International sebagai Biro Iklan menggunakan sosial media sebagai tempat mempromosikan jasanya melalui platform Instagram. Penulis sebagai content writer bertujuan untuk menjelaskan Pembuatan content marketing untuk meningkatkan brand awareness pada Instagram Komunika.mi. Proses pembuatan berpegang pada model AISAS dan berdasarkan metode studi pustaka dan observasi. Serta dapat disimpulkan Content Marketing diperlukan dalam meningkatkan awareness melalui platform Instagram.
Kata Kunci: Content Writer, Brand Awareness, Content Marketing, Biro Iklan.

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: Pembimbing I : Zaenab, M.Si. Pembimbing II : Kurniawan Aryanto, S.Sos
Uncontrolled Keywords: Keyword: Content Writer, Brand Awareness, Content Marketing, Advertising Agency. Kata Kunci: Content Writer, Brand Awareness, Content Marketing, Biro Iklan.
Subjects: L Education > L Education (General)
L Education > LA History of education
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Penerbitan > Prodi Periklanan
Depositing User: Monica Millenia Riszky Purnamasari
Date Deposited: 12 Sep 2022 06:58
Last Modified: 12 Sep 2022 06:58
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/1254

Actions (login required)

View Item
View Item