“MEMBUAT STRATEGI MEDIA SOSIAL DALAM PENINGKATAN AWARENESS AUDIENCE INSTAGRAM VANTAGEINA“

Magdalena Manulang, Helen (2022) “MEMBUAT STRATEGI MEDIA SOSIAL DALAM PENINGKATAN AWARENESS AUDIENCE INSTAGRAM VANTAGEINA“. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif Jakarta.

[thumbnail of MEMBUAT STRATEGI MEDIA SOSIAL DALAM PENINGKATAN AWARENESS AUDIENCE INSTAGRAM VANTAGEINA] Text (MEMBUAT STRATEGI MEDIA SOSIAL DALAM PENINGKATAN AWARENESS AUDIENCE INSTAGRAM VANTAGEINA)
Premilinary_19033059.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (582kB)

Abstract

The general public usually receives innovations and updates through the
Internet. Social media makes it easier and more efficient for people to get large
amounts of information. In Indonesia, 61.8% or around 170 million people actively
use social media (Hootsuite, 2021). And the role of social media officer plays an
important role in social media marketing by offering creative content with the aim
of designing and thinking about increasing brand awareness. One of them is
Vantageina who uses social media Instagram to increase Brand Awareness. The
purpose of this final project is to find out the right strategy to increase audience
awareness on Vantageina's Instagram social media. The data collection method
used in the preparation of this final project is by observation and literature study.
The result of the process of implementing social media strategies to increase
Vantageina's Instagram audience awareness is an increase in Brand Awareness as
seen from the increase in the number of Vantageina Instagram Engagement Rates.
Keywords: Social Media, Social Media Officer, Awareness.
Masyarakat umum biasanya menerima inovasi dan pembaruan melalui Internet.
Media sosial membuat orang lebih mudah dan efisien untuk mendapatkan informasi
dalam jumlah besar. Di Indonesia, 61,8% atau sekitar 170 juta orang aktif
menggunakan media sosial (Hootsuite, 2021). Dan peran sosial media officer
memainkan peran penting dalam pemasaran media sosial dengan menawarkan
konten kreatif dengan tujuan merancang dan berpikir tentang meningkatkan
awareness. Salah satunya adalah Vantageina yang menggunakan media social
instagram guna meningkatkan Brand Awareness. Tujuan tugas akhir ini adalah
untuk mengetahui strategi yang tepat untuk meningkatkan awareness audience
pada sosial media instagram Vantageina. Metode pengumpulan data yang
dilakukan dalam penyusunan tugas akhir ini adalah dengan observasi dan studi
pustaka. Hasil dari proses pengimplementasian strategi social media guna
mengingkatkan awareness audience instagram vantageina adalah peningkatan
Brand Awareness yang terlihat dari meningkatnya jumlah Engagement Rate
instagram Vantageina.
Kata Kunci: Media Sosial, Social Media Officer, Kesadaran Merek.

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: Pembimbing I : Drs. Sudrajat., M.M Pembimbing II : Zaenab , S.S., M.Si.
Uncontrolled Keywords: Keywords: Social Media, Social Media Officer, Awareness. Kata Kunci: Media Sosial, Social Media Officer, Kesadaran Merek.
Subjects: L Education > L Education (General)
L Education > LA History of education
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Penerbitan > Prodi Periklanan
Depositing User: Helen Magdalena Manulang
Date Deposited: 14 Sep 2022 04:46
Last Modified: 14 Sep 2022 04:46
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/1432

Actions (login required)

View Item
View Item