PERMAINAN EDUKASI 3D PLATFORMER BERBASIS DESKTOP BERGENRE HORROR “BANGKIT!”

Ichsan Kusuma, Ariando (2022) PERMAINAN EDUKASI 3D PLATFORMER BERBASIS DESKTOP BERGENRE HORROR “BANGKIT!”. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of PERMAINAN EDUKASI 3D PLATFORMER BERBASIS DESKTOP BERGENRE HORROR "BANGKIT!"] Text (PERMAINAN EDUKASI 3D PLATFORMER BERBASIS DESKTOP BERGENRE HORROR "BANGKIT!")
Preliminary_18820016.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (1MB)

Abstract

ABSTRAK

Along with the very rapid development of technology has changed the model, patterns and learning media in education. In the world of education itself has many good learning applications for childrenand adults either in the form of applications or educational games. Educational games themselves have been proven to support the educational process.One of the advantages is the presence of 3D animation that attracts attention in getting to know something and can also provide good moral learning. In this study, researchers tried to make a game that can be used for the community in reducing carelessness and undiscipline. In this study, researchers built game development using the GDLC (Game Development Life Cycle) method. The result of this research is an educational game that can be used to train people to reduce carelessness and undiscipline.

Seiring perkembangan teknologi yang sangat pesat telah mengubah model,pola dan media pembelajaran di dunia pendidikan. Dalam dunia pendidikan sendiri sudah banyak aplikasi pembelajaran baik untuk anak-anak maupun orang dewasa baik itu dalam bentuk aplikasi ataupun game edukasi. Game edukasi sendiri telah dibuktikan dapat menunjang proses pendidikan. Salah satu keunggulanya adalah adanya animasi 3D yang mampu menarik perhatian dalam mengenal suatu hal dan juga dapat memberikan pembelajaran akhlak yang baik. Dalam penelitian ini, peneliti mencoba membuat sebuah game yang mampu digunakan untuk masyarakat dalam mengurangi tingkat ceroboh dan tidak disiplin. Pada penelitian ini, peneliti membangun pengembangan game dengan metode GDLC (Game Development Life Cycle). Hasil dari penelitian ini adalah sebuah game edukasi yang mampu digunakan untuk melatih digunakan untuk masyarakat dalam mengurangi tingkat ceroboh dan tidak disiplin.

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1.Dipl. Deddy Stevano H. Tobing, M.Si 2.Maulana Rizqi, S.T., M.T., M.Sc
Uncontrolled Keywords: Game,Education,Discipline
Subjects: N Fine Arts > NX Arts in general
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Desain > Prodi Teknologi Permainan
Depositing User: Ariando Ichsan Kusuma
Date Deposited: 11 Oct 2022 01:57
Last Modified: 11 Oct 2022 01:57
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/2254

Actions (login required)

View Item
View Item