Pembuatan Aplikasi Kompetisi Game Online "IESL"

Ahmad Fauzan, Ahmad Fauzan (2022) Pembuatan Aplikasi Kompetisi Game Online "IESL". Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of Pembuatan Aplikasi Kompetisi Game Online "IESL"] Text (Pembuatan Aplikasi Kompetisi Game Online "IESL")
Preliminary_Ahmad Fauzan_19012006.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (467kB)

Abstract

Currently the game is transformed into an electronic sport with the name Esports. Electronic sports or esports is a sport that uses games as a competitive event. The cessation of sports competitions due to the Covid-19 pandemic has made the Indonesian people shift their interest to esports and also many fans of conventional sports have turned to watching online game matches. Seeing the emergence of these problems, the author wants to provide a solution by introducing IESL. IESL is an esport event organizer that was founded in 2019. With the creation of technology in the form of an online game competition application, it is hoped that it can become an educational medium to introduce the world of esports and also give a positive impression in playing games. In addition to the knowledge aspect about esports, with this online game competition application, it can be used as a promotional medium for IESL to attract the esports community to immediately register their team in IESL competitions. This application can also be a registration medium for competition participants, in other words, lighten the burden for registration admins at IESL. So with the design and manufacture of the "IESL" online game competition application, there can be 3 media, namely media for promotion, registration, and education about esports for the people of Indonesia.

Keywords: Esports, Pandemic, IESL, Applications, Android

Saat ini game bertransformasi menjadi sebuah olahraga elektronik dengan nama Esports. Olahraga elektronik atau esports merupakan cabang olahraga yang menggunakan game sebagai ajang kompetitif. Terhentinya kompetisi olahraga karena pandemi Covid-19 membuat masyarakat Indonesia berpindah minat ke esports dan juga banyak para penggemar cabang olahraga konvensional beralih menonton pertandingan game online. Melihat munculnya berbagai permasalahan tersebut, maka penulis ingin memberikan solusi dengan memperkenalkan IESL. IESL adalah esport event organizer yang berdiri sejak tahun 2019. Dengan dibuatnya teknologi berupa aplikasi kompetisi game online diharapkan dapat menjadi media informasi pengenalan dunia esports dan juga memberikan kesan positif dalam bermain game. Selain aspek pengetahuan tentang esports, dengan adanya aplikasi kompetisi game online ini dapat dijadikan sebagai media promosi IESL untuk menarik para komunitas esports untuk mendaftarkan segera timnya di kompetisi IESL. Aplikasi ini juga dapat menjadi media pendaftaran para partisipan kompetisi, dalam kata lain meringankan beban untuk para admin pendaftaran di IESL. Maka dengan perancangan dan pembuatan aplikasi kompetisi game online "IESL" ini dapat menjadi 3 media, yaitu media promosi, registrasi, dan informasi mengenai esports untuk masyarakat Indonesia.

Kata Kunci : Esports, Pandemi, IESL, Aplikasi, Android

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: Nama Pembimbing 1 :Rudy Cahyadi, M.T. Nama Pembimbing 2 :Dwi Mandasari Rahayu, S.P, M.M.
Uncontrolled Keywords: Esports, Pandemi, IESL, Aplikasi, Android
Subjects: N Fine Arts > N Visual arts (General) For photography, see TR
T Technology > T Technology (General)
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Desain > Prodi Teknologi Rekayasa Multimedia
Depositing User: Ahmad Fauzan
Date Deposited: 17 Oct 2022 07:51
Last Modified: 17 Oct 2022 07:51
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/3083

Actions (login required)

View Item
View Item