VIDEO COMPANY PROFILE MUSEUM PERKEBUNAN INDONESIA

Kesuma, Melati (2022) VIDEO COMPANY PROFILE MUSEUM PERKEBUNAN INDONESIA. Diploma thesis, POLITEKNIK NEGERI MEDIA KREATIF.

[thumbnail of JUDUL TUGAS AKHIR] Text (JUDUL TUGAS AKHIR)
Preliminary_19152048.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (2MB)

Abstract

Upaya promosi melalui brosur dan sosialisasi tidak cukup bagi Museum Perkebunan Indonesia untuk meningkatkan angka kunjungan pengunjung. Keberadaannya yang kurang diketahui masyarakat Indonesia khususnya Kota Medan menjadi tantangan bagi museum tersebut. Upaya yang dilakukan tidak cukup untuk menarik minat pengunjung, dibutuhkan media promosi yang menarik dan informatif. Oleh karena itu Profil Museum yang dikemas dalam bentuk Video lebih menarik daripada media brosur. Dalam penulisan ini, penulis menggunakan metode Survei, Studi Pustaka dan wawancara untuk mengkonsep dan memproduksi Video Company Profile. Hasil dari penulisan ini berupa Video Company Profile Museum perkebunan indonesia dengan format MP4 yang akan diberikan kepada pihak museum agar dapat digunakan sebagai Media Promosi atau Kebutuhan lain dari Museum. Agar dapat meningkatkan angka kunjungan pengunjung.Karena indonesia dikenal oleh kekayaan sumber daya alamnya, maka dari itu masyarakat harus mengenal dan mengenang sejarah tentang Perkebunan di Indonesia. Dengan berkunjung ke Museum Perkebunan Indonesia yang Informasinya didapatkan dari Video Company Profile Museum tersebut.

Promotional efforts through brochures and outreach are not enough for the Indonesian Plantation Museum to increase the number of visitor visits. Its existence, which is less known to the Indonesian people, especially the city of Medan, is a challenge for the museum. Efforts are not enough to attract visitors, it takes an interesting and informative promotional media. Therefore, the Museum Profile which is packaged in the form of a video is more attractive than brochure media. In this writing, the author uses the method of surveys, literature studies and interviews to conceptualize and produce a Video Company Profile. The result of this writing is a Video Company Profile of the Indonesian Plantation Museum in MP4 format which will be given to the museum so that it can be used as a Promotional Media or other Needs of the Museum. In order to increase the number of visitor visits. Because Indonesia is known for its rich natural resources, therefore people must know and remember the history of plantations in Indonesia. By visiting the Indonesian Plantation Museum, the information is obtained from the Video Company Profile of the Museum.

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: Murtopo, S.E., M.Si. Yusnia Sinambela, S.T., M.T.
Uncontrolled Keywords: Video, Company Profile, Museum
Subjects: T Technology > T Technology (General)
Divisions: Polimedia Medan > Prodi Multimedia
Depositing User: MELATI KESUMA
Date Deposited: 27 Oct 2022 05:28
Last Modified: 27 Oct 2022 05:28
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/3810

Actions (login required)

View Item
View Item