PERANCANGAN PLATFORM MEDIA SOSIAL INSTAGRAM DALAM UPAYA MEMBANGUN BRAND IMAGE PADA FUSE DIGITAL ASIA

Berliana Resti, Icha (2023) PERANCANGAN PLATFORM MEDIA SOSIAL INSTAGRAM DALAM UPAYA MEMBANGUN BRAND IMAGE PADA FUSE DIGITAL ASIA. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of LAPORAN TUGAS AKHIR] Text (LAPORAN TUGAS AKHIR)
Preliminary_Icha Berliana Resti_20330069.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (257kB)

Abstract

Competition in the world of the agency industry in Indonesia is currently showing very rapid development. In this case many companies build a personal branding through social media. One of them is Fuse Digital Asia. Fuse Digital Asia is a digital agency company that focuses on digital marketing which was established in March 2023, which has problems in trying to build a brand image through social media. Therefore,Fuse Digital Asia created the Instagram social media platform in an effort to build a brand image, besides that the authors also created pillar content concepts and an editorial plan that would be used as a reference in efforts to build the company's brand
image through social media. The author uses the STP theory and the AIDA model as a marketing strategy to create the Instagram social media platform along with the pillar content concept and editorial plan. Creating this content starts from pre-production, production, and post-production as a social media specialist. From the results of creating social media platforms to creating social media content, Fuse Digital Asia has had a significant number of reach and impressions on profiles. However, the brand image cannot be seen yet because it is still too early and it takes 6 months - 1 year to see the results.
Keywords: Instagram, Brand Image, Social Media

Persaingan dunia industri agency di Indonesia pada saat ini memperlihatkan perkembangan yang sangat pesat. Dalam hal ini banyak perusahaan membangun sebuah personal branding melalui media sosial. Salah satunya ialah Fuse Digital Asia.
Fuse Digital Asia merupakan perusahaan digital agency yang berfokus bergerak di bidang digital marketing yang berdiri sejak Maret 2023, yang memiliki masalah dalam upaya membangun brand image melalui media sosial. Oleh karena itu, Fuse Digital Asia melakukan perancangan platform media sosial Instagram dalam upaya membangun brand image, selain itu penulis juga melakukan perancangan konsep konten pilar dan editorial plan yang akan dijadikan sebagai acuan dalam upaya membangun brand image perusahaan melalui media sosial. Pada perancangan platform media sosial instagram beserta konsep konten pilar dan editorial plan penulis menggunakan teori STP dan model AIDA sebagai strategy marketing. Proses
prancangan konten ini penulis mulai dari praproduksi, produksi, pascaproduksi social
media specialist sebagai. Dari hasil perancangan platform media sosial hingga perancangan konten media sosial Fuse Digital Asia mendapatkan jumlah reach serta
impression pada profil cukup signifikan. Namun, brand image nya belum bisa terlihat dikarenakan masih terlalu dini dan membutuhkan waktu 6 bulan - 1 tahun ke depan untuk melihat hasilnya.
Kata Kunci: Instagram, Brand Image, Media Sosial

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: Pembimbing 1:Dr. Tipri Rose Kartika, M.M., Pembimbing 2:RR. Bramayanti Krismasakti, S.Sos., M.Si.
Uncontrolled Keywords: Instagram, Brand Image, dan Media Sosial
Subjects: A General Works > AS Academies and learned societies (General)
L Education > L Education (General)
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Penerbitan > Prodi Periklanan
Depositing User: Icha Berliana Resti
Date Deposited: 16 Aug 2023 01:48
Last Modified: 16 Aug 2023 01:48
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/5084

Actions (login required)

View Item
View Item