Amaliah Rizki, Lisa (2023) Pembuatan Konten Video pada Akun TikTok @penerbit_brin untuk Meningkatkan Engagement. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.
Preliminary_20330078.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.
Download (974kB)
Abstract
In April 2022, Indonesia ranks second with the largest TikTok users in the world, with 99.07 million users. Therefore, using a digital marketing strategy through the TikTok platform is quite effective in increasing the engagement of an account. This makes the TikTok platform an option as a medium for information dissemination and promotion. TikTok itself has a very prominent advantage that its users can feel, namely the video ratio of 9:16 which can be considered "user friendly". The purpose of writing is how the Content Creator at the BRIN Publisher Institution creates video content for the TikTok platform to increase engagement. From the author's analysis, to be able to increase engagement with video content on the TikTok @penerbit_brin platform, namely by using the AIDA model in the process of making audio and visual scripts to the video production process.
Keyword: Content Creator, TikTok, Content, Communication, Advertising
Pada bulan April 2022 Indonesia menempati urutan kedua dengan pengguna TikTok terbesar di dunia sebanyak 99,07 juta pengguna. Oleh karena itu untuk menggunakan strategi pemasaran digital melalui platform TikTok cukup efektif untuk meningkatkan engagement suatu akun. Hal ini menjadikan platform TikTok menjadi salah satu opsi sebagai media penyebaran informasi dan promosi. TikTok sendiri memiliki kelebihan yang sangat menonjol dan dapat dirasakan penggunanya yaitu rasio video 9:16 yang dapat terbilang “user friendly”. Tujuan dari penulisan adalah bagaimana Content Creator pada Institusi Penerbit BRIN dalam pembuatan konten video di platform TikTok untuk meningkatkan engagement. Dari analisa penulis, untuk dapat meningkatkan engagement pada konten video di platform TikTok @penerbit_brin yaitu dengan menggunakan teori AIDA dalam proses pembuatan naskah audio dan visual sampai proses produksi video.
Kata Kunci: Content Creator, TikTok, Konten, Komunikasi, Periklanan.
Item Type: | Thesis (Diploma) |
---|---|
Additional Information: | 1. Bayu Dwi Nurwicaksono, M.Pd. 2. Zaenab, S.S., M.Si. |
Uncontrolled Keywords: | Keyword: Content Creator, TikTok, Content, Communication, Advertising. Kata Kunci: Content Creator, TikTok, Konten, Komunikasi, Periklanan. |
Subjects: | L Education > L Education (General) |
Divisions: | Polimedia Jakarta > Jurusan Penerbitan > Prodi Periklanan |
Depositing User: | Lisa Amaliah Rizki |
Date Deposited: | 18 Aug 2023 04:02 |
Last Modified: | 18 Aug 2023 04:02 |
URI: | http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/5139 |