Penggunaan Cold Calling oleh Account Executive dalam penentuan calon klien di PT Guna Global Persada

Anggraeni, Nita (2023) Penggunaan Cold Calling oleh Account Executive dalam penentuan calon klien di PT Guna Global Persada. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of Penggunaan Cold Calling oleh Account Executive dalam penentuan calon klien di PT Guna Global Persada] Text (Penggunaan Cold Calling oleh Account Executive dalam penentuan calon klien di PT Guna Global Persada)
PRELIMINARY_20330105.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (1MB)

Abstract

PT Guna Global Persada is a company engaged in the field of IT consulting, while carrying out the final project activities the author has the opportunity to play the role of an Account Executive while carrying out the final task implementation activities the author is responsible for finding potential prospective clients using the cold calling method. In using the cold calling method, the authors apply the AIDA method to support cold calling in the search for potential prospective clients at PT Guna Global Persada. In using cold calling, what an account executive has to do is scraping the database on several job platforms. During the cold calling method, the authors succeeded in increasing the number of meetings and the number of potential prospective clients from the previous year, this made account executives successful in finding clients using the cold calling method.
Keywords : Account Executive, PT Guna Global Persada, Cold Calling.
PT Guna Global Persada merupakan perusahaan yang bergerak dibidang IT konsultan, selama melaksanakan kegiatan tugas akhir penulis berkesempatan berperan menjadi Account Executive selama melaksanakan kegiatan pelaksaan tugas akhir penulis bertanggung jawab untuk mencari calon klien potensial dengan menggunakan metode cold calling. Pada penggunaan metode cold calling ini penulis menerapkan metode AIDA untuk mendukung berjalannya cold calling dalam pencarian calon klien potensial di PT Guna Global Persada. Pada penggunaan cold calling ini hal yang harus dilakukan oleh seorang account executive yaitu melakukan scraping database di beberapa jobs platform. Selama melakukan metode cold calling ini penulis berhasil menaikan jumlah meeting serta jumlah calon klien potensial dari tahun sebelumnya, hal tersebut membuat account executive berhasil dalam melakukan pencarian klien dengan menggunakan metode cold calling.
Kata Kunci : Account Executive, PT Guna Global Persada, Cold Calling.

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1. Anindita Budi Astuti, S.E.,MM 2. RR. Bramayanti Krismasakti, S.Sos., M.Si.
Uncontrolled Keywords: Account Executive, PT Guna Global Persada, Cold Calling
Subjects: L Education > L Education (General)
Z Bibliography. Library Science. Information Resources > ZA Information resources > ZA4450 Databases
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Penerbitan > Prodi Periklanan
Depositing User: Nita Anggraeni
Date Deposited: 18 Aug 2023 02:47
Last Modified: 18 Aug 2023 02:47
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/5267

Actions (login required)

View Item
View Item