PROMOSI BUKU TRAVEL “JELAJAH KEINDAHAN LEBAK SELATAN” MELALUI MEDIA SOSIAL INSTAGRAM

Rafif Taufiqurrahman, Muhammad (2023) PROMOSI BUKU TRAVEL “JELAJAH KEINDAHAN LEBAK SELATAN” MELALUI MEDIA SOSIAL INSTAGRAM. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif Jakarta.

[thumbnail of PROMOSI BUKU TRAVEL “JELAJAH KEINDAHAN LEBAK  SELATAN” MELALUI MEDIA SOSIAL INSTAGRAM] Text (PROMOSI BUKU TRAVEL “JELAJAH KEINDAHAN LEBAK SELATAN” MELALUI MEDIA SOSIAL INSTAGRAM)
Preliminary_20300084.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (708kB)

Abstract

"Jelajah Keindahan Lebak Selatan" is a travel book with nonfiction genre. In this final project report, the author aims to promote the book "Jelajah Keindahan Lebak Selatan". The Beauty of South Lebak". The problem that the author wants to overcome is the lack of maximizing a writer in creating interesting promotional content on Instagram social media. The purpose of this writing is to explain how the author maximizes in creating attractive promotional content on Instagram social media. This book promotion refers to the theory of Diana Fitria Kusuma. This final project uses data collection techniques of literature study, observation, and interviews. The stages of using the method in this final project begin with Pre-Production, Production, and Post-Production. The author describes book promotion techniques through Instagram media starting from analyzing problems, determining market segmentation, and finding goals, and promotion. Followed by designing content, publishing content, and monitoring promotional insights. Based on the discussion, it can be concluded that in the process of promoting the book "Explore the Beauty of South Lebak through Instagram social media, the author must carry out
several stages so that the promotional content runs smoothly.
Keywords: Promotion, Instagram, South Lebak Tourism

“Jelajah Keindahan Lebak Selatan” merupakan buku travel yang bergenre nonfiksi. Pada laporan tugas akhir ini penulis bertujuan untuk mempromosikan buku “Jelajah Keindahan Lebak Selatan”. Masalah yang ingin penulis atasi adalah Kurang maksimalnya seorang penulis dalam membuat konten promosi yang menarik di media sosial Instagram. Tujuan penulisan ini adalah menjelaskan bagaimana penulis memaksimalkan dalam membuat konten promosi yang menarik di media sosial Instagram. Promosi buku ini merujuk kepada teori Diana Fitria Kusuma. Tugas akhir ini menggunakan teknik pengambilan data studi pustaka, observasi, dan wawancara. Tahapan penggunaan metode dalam tugas akhir ini dimulai dengan Pra-Produksi, Produksi, dan Pasca-Produksi. Penulis memaparkan teknik promosi buku melalui media instagram mulai dari menganalisis masalah, menentukan segmentasi pasar, dan mencari tujuan, dan promosi. Dilanjut dengan merancang konten, mempublikasi konten, dan memonitoring insight promosi. Berdasarkan pembahasan dapat disimpulkan bahwa dalam proses mempromosikan buku “Jelajah Keindahan Lebak Selatan melalui media sosial Instagram, penulis harus melakukan beberapa tahapan agar konten promosi berjalan dengan lancar.
Kata Kunci: Promosi, Instagram, Wisata Alam Lebak Selatan

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: M. Yunus Fitriady SE.MM, Zainul Hakim, S.Ag.,M.Pd.I
Uncontrolled Keywords: Promosi, Instagram, Wisata Alam Lebak Selatan
Subjects: A General Works > AS Academies and learned societies (General)
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Penerbitan > Prodi Penerbitan
Depositing User: Muhammad Rafif Taufiqurrahman
Date Deposited: 18 Aug 2023 08:30
Last Modified: 18 Aug 2023 08:30
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/5289

Actions (login required)

View Item
View Item