STRATEGI ACCOUNT EXECUTIVE DALAM MANAJEMEN PRODUKSI KONTEN SOSIAL MEDIA TMRW TAHUN 2023

Rizky Fajar, Muhammad (2023) STRATEGI ACCOUNT EXECUTIVE DALAM MANAJEMEN PRODUKSI KONTEN SOSIAL MEDIA TMRW TAHUN 2023. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif Jakarta.

[thumbnail of STRATEGI ACCOUNT EXECUTIVE DALAM  MANAJEMEN PRODUKSI KONTEN SOSIAL MEDIA  TMRW TAHUN 2023] Text (STRATEGI ACCOUNT EXECUTIVE DALAM MANAJEMEN PRODUKSI KONTEN SOSIAL MEDIA TMRW TAHUN 2023)
Preliminary_20330097.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (656kB)

Abstract

TMRW is one of the digital banking services of Bank UOB. To increase awareness from the audience regarding the presence of TMRW, a marketing strategy is needed using social media so that it can compete with competitors through social media management by the Olrange Digital Agency. In working on this social media content project, an Account Executive role is required as a communication liaison between clients and the internal team. In writing this final assignment, the author explains the role of the Account Executive and its strategy in managing the production of TMRW social media content in order to achieve the desired goals. The data collection method used by the author is observation, interviews, literature study, and online data tracking and the analytical methods used are STP, SWOT, and SOSTAC

TMRW merupakan salah satu digital banking dari Bank UOB. Untuk meningkatkan awareness atau kesadaran dari audiens terkait kehadiran TMRW, maka dari itu dibutuhkannya strategi pemasaran menggunakan sosial media agar dapat menyaingi kompetitor melalui pengelolaan sosial media oleh Olrange Digital Agency. Dalam pengerjaan project konten sosial media ini memerlukan peran Account Executive sebagai penghubung komunikasi klien dan tim internal. Dalam penulisan tugas akhir ini penulis menjelaskan peranan Account Executive dan strateginya dalam manajemen produksi konten sosial media TMRW agar dapat mencapai tujuan yang diinginkan. Metode pengumpulan data yang digunakan penulis adalah observasi, wawancara, studi pustaka, dan penelusuran data online Metode analisis yang digunakan adalah STP, SWOT, dan SOSTAC

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1. Dyama Khazim Setyadi, S.E., M.I.Kom, 2. Drs. Sudrajat, M.M.,
Uncontrolled Keywords: Content Production, Digital Bank, Account Executive
Subjects: A General Works > AS Academies and learned societies (General)
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Penerbitan > Prodi Periklanan
Depositing User: Muhammad Rizky Fajar
Date Deposited: 22 Aug 2023 08:24
Last Modified: 22 Aug 2023 08:24
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/5393

Actions (login required)

View Item
View Item