OPTIMASI VIDEO REELS UNTUK MENINGKATKAN BRAND AWARENESS BIRDIE INDONESIA

Fahreza Albyzaky, Achmad (2023) OPTIMASI VIDEO REELS UNTUK MENINGKATKAN BRAND AWARENESS BIRDIE INDONESIA. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of OPTIMASI VIDEO REELS UNTUK MENINGKATKAN BRAND AWARENESS BIRDIE INDONESIA] Text (OPTIMASI VIDEO REELS UNTUK MENINGKATKAN BRAND AWARENESS BIRDIE INDONESIA)
Preliminary_20330003.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (259kB)

Abstract

Video editors play an important role in video production, from gathering footage to editing and final drafting. Video editors must also have creativity and acumen in analyzing footage to produce interesting and memorable videos. PT Birdie Indonesia is a company that focuses on creating/producing stylish and comfortable golf clothing to support the golfer's lifestyle. The author's goal of creating video content is to introduce products from PT Birdie Indonesia that are not known to many people, especially golfers. The lack of video viewers can be caused by irrelevant content, and video content that is less interesting. Therefore the author's role as a Video Editor is to make interesting and informative videos, as well as designing concepts that can increase PT Birdie Indonesia's Instagram Brand Awareness. The theory used by the author includes SWOT theory, STP strategy, AIDA model, and video editing.

Video editors memiliki peran penting dalam produksi video, dari pengumpulan footage hingga editing dan penyusunan akhir. Video editors juga harus memiliki kreativitas dan ketajaman dalam menganalisis footage untuk menghasilkan video yang menarik dan berkesan. PT Birdie Indonesia adalah perusahaan yang fokus untuk menciptakan/memproduksi pakaian golf yang stylish dan nyaman untuk mendukung gaya hidup pegolf. Tujuan penulis membuat konten video untuk memperkenalkan produk dari PT Birdie Indonesia yang belum diketahui banyak orang terutama pegolf. Kurangnya jumlah penonton video dapat disebabkan karena konten yang tidak relevans, dan konten video yang kurang menarik. Maka dari itu peran penulis sebagai Video Editors yaitu membuat video yang menarik dan informatif, serta merancang konsep yang dapat meningkatkan Brand Awareness Instagram PT Birdie Indonesia. Teori yang digunakan penulis mencakup teori SWOT, strategi STP, model AIDA, dan editing video.

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: Pembimbing 1: Dyama Khazim Setyadi, S.E., M.I.Kom Pembimbing 2: Muhammad Nur, M.Kom
Uncontrolled Keywords: Video Editors, Birdie Indonesia, Brand Awareness
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Penerbitan > Prodi Periklanan
Depositing User: Achmad Fahreza Albyzaky
Date Deposited: 21 Aug 2023 08:10
Last Modified: 21 Aug 2023 08:10
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/5421

Actions (login required)

View Item
View Item