Optimasi Video TikTok Bicara Kita untuk Meningkatkan Awareness di Kalangan Remaja Generasi Z

Rania Qatrun Nada, Raysha (2023) Optimasi Video TikTok Bicara Kita untuk Meningkatkan Awareness di Kalangan Remaja Generasi Z. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of Optimasi Video TikTok Bicara Kita untuk Meningkatkan Awareness di Kalangan Remaja Generasi Z] Text (Optimasi Video TikTok Bicara Kita untuk Meningkatkan Awareness di Kalangan Remaja Generasi Z)
preliminary_20330121.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (1MB)

Abstract

Brand awareness is an activity carried out by a brand with the aim that the audience is aware of the existence of the brand. Ideally, brand awareness of a brand includes the positive perception of the public towards the brand and the qualities that distinguish the brand from its competitors. Bicara Kita’s TikTok was only created in January 2023, but due to the lack of variety of content pillars used, until March 2023 Bicara Kita’s TikTok still didn't get enough awareness from Generation Z. This is the reason for the need for Bicara Kita’s TikTok video optimization strategy to increase awareness among Generation Z youth. In optimizing this strategy, the authors use brand awareness theory, SWOT analysis, STP, generation Z theory, AISAS Model, video content theory, Plutchik's emotional wheel, and content pillars. The result of optimizing Bicara Kita’s TikTok videos to increase awareness among Generation Z youth is an increase in awareness that can be measured by the increase in followers, engagement rate, total likes, and total views obtained by Bicara Kita’s TikTok.

Brand awareness adalah kegiatan yang dilakukan brand dengan tujuan agar audiens menyadari keberadaan brand tersebut. Idealnya, brand awareness terhadap suatu brand mencakup persepsi positif dari masyarakat terhadap brand serta kualitas yang membedakan brand tersebut berbeda dengan kompetitornya. TikTok Bicara Kita baru dibuat pada Januari 2023, namun karena kurang variatifnya pilar konten yang digunakan, hingga Maret 2023 TikTok Bicara Kita masih belum mendapat cukup awareness dari remaja Generasi Z. Hal ini menjadi alasan diperlukannya strategi optimasi video TikTok Bicara Kita untuk meningkatkan awareness di kalangan remaja Generasi Z. Dalam strategi optimasi ini, penulis menggunakan metode teori brand awareness, analisis SWOT, STP, teori generasi Z, Model AISAS, teori konten video, Plutchik’s wheel of emotions, dan content pillars. Hasil dari optimasi video TikTok Bicara Kita untuk Meningkatkan Awareness di Kalangan Remaja Generasi Z adalah meningkatnya awareness yang dapat diukur dari peningkatan followers, engagement rate, total likes, dan total views yang diperoleh TikTok Bicara Kita.

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1. Dyama Khazim Setyadi 2. Sartika Ekadyasa
Uncontrolled Keywords: Keywords: Brand Awareness, TikTok, Bicara Kita, Generation Z Kata kunci: Brand Awareness, TikTok, Bicara Kita, Generasi Z
Subjects: A General Works > AS Academies and learned societies (General)
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Penerbitan > Prodi Periklanan
Depositing User: Raysha Rania Qatrun Nada
Date Deposited: 21 Aug 2023 04:27
Last Modified: 21 Aug 2023 04:27
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/5469

Actions (login required)

View Item
View Item