PERANCANGAN KONTEN KREATIF DALAM MEMBANGUN BRAND AWARENESS PADA INSTAGRAM TRL INDONESIA

Sal Jonggi, Gabriel (2023) PERANCANGAN KONTEN KREATIF DALAM MEMBANGUN BRAND AWARENESS PADA INSTAGRAM TRL INDONESIA. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of Perancangan Konten Kreatif Dalam Membangun Brand Awareness Pada Instagram TRL Indonesia] Text (Perancangan Konten Kreatif Dalam Membangun Brand Awareness Pada Instagram TRL Indonesia)
Preliminary_20330062.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (358kB)

Abstract

The rapid development of the internet and social media has provided convenience to all parties, especially in the social and economic fields. Over the past two years, social
media users have made shopping transactions. This becomes a benchmark for a brand to prepare interesting content and communication styles. TRL Indonesia is collaborating with the Adconomic Digital Advertising Agency, where there is a role for Content Writer to be able to achieve objectives. The purpose of this writing is to find out the workflow of Content Writer in creating Brand Awareness for TRL Indonesia. Data collection methods used are observation and literature study. As for the results of what the author did as a Content Writer is to build Brand Awareness.

Keywords : Content Writer, Brand Awareness, Social Media, TRL Indonesia

Berkembangnya internet dan media sosial yang semakin pesat, memberikan kemudahan kepada seluruh pihak, terlebih lagi dalam bidang sosial dan ekonomi. Selama dua tahun terakhir, pengguna media sosial melakukan transaksi belanja. Hal ini menjadi tolak ukur bagi sebuah brand untuk mempersiapkan konten dan gaya komunikasi yang menarik. TRL Indonesia bekerjasama dengan Adconomic Digital Advertising Agency, dimana terdapat peran Content Writer untuk dapat mencapai objective. Tujuan penulisan ini adalah untuk mengetahui alur kerja Content Writerdalam menciptakan konten untuk TRL Indonesia. Metode pengumpulan data yang digunakan adalah observasi dan studi pustaka. Adapun hasil dari yang dilakukan penulis sebagai Content Writer adalah untuk berusaha membangun Brand Awareness.

Kata Kunci : Content Writer, Brand Awareness, Media Sosial, TRL Indonesia

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: Pembimbing I : Dr. Tipri Rose Kartika, M.M., Pembimbing II : Ratna Puspitasari Ardjani, M.FB
Uncontrolled Keywords: Content Writer, Brand Awareness, Social Media, TRL Indonesia
Subjects: L Education > L Education (General)
L Education > LA History of education
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Penerbitan > Prodi Periklanan
Depositing User: GABRIEL SAL JONGGI
Date Deposited: 21 Aug 2023 07:55
Last Modified: 21 Aug 2023 07:55
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/5476

Actions (login required)

View Item
View Item