PENGELOLAAN MEDIA SOSIAL UNTUK MENCIPTAKAN BRAND AWARENESS PADA INSTAGRAM DOLANESIA

Maharani Bintang, Salsabila (2023) PENGELOLAAN MEDIA SOSIAL UNTUK MENCIPTAKAN BRAND AWARENESS PADA INSTAGRAM DOLANESIA. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of PENGELOLAAN MEDIA SOSIAL UNTUK MENCIPTAKAN BRAND AWARENESS PADA INSTAGRAM DOLANESIA] Text (PENGELOLAAN MEDIA SOSIAL UNTUK MENCIPTAKAN BRAND AWARENESS PADA INSTAGRAM DOLANESIA)
PRELIMINARY_20330135.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (791kB)

Abstract

In today's digital era, social media has grown into a scourge of millennial life. Social mediaadorns almost all platforms in the business world, the world of information, and other lifestyles. Social media is like a necessity of life for millennials. Therefore, in this era of technological advancement, digital marketing plays an important role in launching a business. By using social media, such as the Instagram application, it is the main place to run a digital marketing. Digital marketing is one of the most effective ways used in the era of technological advances which are increasingly developing rapidly. Therefore, DolanesiaTravel uses the Instagram application to promote its services and products by using various features of Instagram itself, such as Instagram feeds, video reels, and Instagram stories. Thenthe purpose of this writing is how to manage Dolanesia Travel's Instagram indetermining what content will be created and published to the Dolanesia Instagram itself. The theory that the author will use is Brand Awareness, SWOT Analysis, and AISAS Analysis. In the discussion, the author first analyzes Instagram Dolanesia Travel itself and its competitors.

Keywords: Social Media,Instagram, Brand Awareness, SWOT Analysis, AISASAnalysis, Dolanesia Travel

Dalam era digital seperti saat ini, media sosial tumbuh menjadi sebuah momok kehidupan milenial. Media sosial menghiasi hampir di seluruh platform baik dunia usaha, dunia informasi, hingga lifestyle lainnya. Media sosial sudah seperti kebutuhan hidup masyarakatmilenial. Oleh karena itu di era kemajuan teknologi seperti sekarang ini, digital marketing memegang peranan penting dalam melancarkan suatu bisnis. Dengan menggunakan sosial media, seperti aplikasi Instagram itu merupakan wadah utama untuk menjalankan sebuah digital marketing. Digital marketing adalah salah satu cara yang sangat efektif digunakan dalam era kemajuan teknologi yang semakin hari semakin berkembang dengan cepat. Makadari itu Dolanesia Travel menggunakan aplikasi Instagram guna mempromosikan jasa dan produk produknya dengan menggunakan beragam macam fitur dari Instagram itu sendiri, misalnya feeds Instagram, video reels, dan Instagram story. Lalu tujuan dari penulisan ini adalah bagaimana cara pengelolaan pada Instagram Dolanesia Travel dalam menentukan konten konten apa yang akan dibuat dan dipublikasikan ke instragram dolanesia itu sendiri.Teori yang akan digunakan penulis merupakan Brand Awareness, Analisis SWOT, Analisis AISAS dan Strategi STP. Dalam pembahasannya penulis melakukan Analisa terlebih dahuluterhadap Instagram Dolanesia Travel itu sendiri dan kompetitor kompetitornya.

Kata kunci : Media Sosial, Instagram, Brand Awareness, Analisis SWOT, AnalisisAISAS, Dolanesia Travel

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1. Zaenab, S.S., M.Si., 2. Martin Lucas
Uncontrolled Keywords: Media Sosial, Instagram, Brand Awareness, Analisis SWOT, AnalisisAISAS, Dolanesia Travel
Subjects: L Education > L Education (General)
N Fine Arts > NX Arts in general
Z Bibliography. Library Science. Information Resources > ZA Information resources
Z Bibliography. Library Science. Information Resources > ZA Information resources > ZA4450 Databases
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Penerbitan > Prodi Periklanan
Depositing User: salsabila bintang maharani
Date Deposited: 22 Aug 2023 04:43
Last Modified: 22 Aug 2023 04:43
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/5639

Actions (login required)

View Item
View Item