PEMBUATAN KONTEN KREATIF UNTUK MENINGKATKAN BRAND AWARENESS PADA INSTAGRAM DOLANESIA

Nurwidyaningtias, Rara (2023) PEMBUATAN KONTEN KREATIF UNTUK MENINGKATKAN BRAND AWARENESS PADA INSTAGRAM DOLANESIA. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of PEMBUATAN KONTEN KREATIF UNTUK MENINGKATKAN BRAND AWARENESS PADA INSTAGRAM DOLANESIA] Text (PEMBUATAN KONTEN KREATIF UNTUK MENINGKATKAN BRAND AWARENESS PADA INSTAGRAM DOLANESIA)
PRELIMINARY_20330120.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (517kB)

Abstract

The tourism sector in Indonesia is one of the important sectors for economic growth in Indonesia, but it was hampered when the Covid-19 virus pandemic came. The use of the internet and social media has been widely used by the public, especially Instagram. PT Dolanesia Cipta Kreatif or briefly known as Dolanesia, aims to become a digital platform to support and promote Indonesian tourism to the entire community. Social Media Officer has an important role in managing social media accounts at PT Dolanesia Cipta Kreatif. Social Media Officers must be able to understand how social media content is created properly, manage the correct content using the features found on Instagram. The main objective of the author in this Final Project Report is to understand creative content creation and social media management for a Social Media Officer to create brand awareness in a company.

Keywords: Tourism, Dolanesia, Social Media, Instagram.

Sektor pariwisata di Indonesia menjadi salah satu sektor yang penting untuk pertumbuhan perekonomian di Indonesia, namun terjadi kehambatanan ketika datangnya pandemi virus Covid-19. Penggunaan internet serta media sosial sudah banyak digunakan oleh masyarakat, terutama Instagram. PT. Dolanesia Cipta Kreatif atau secara singkat dapat dikenal Dolanesia, bertujuan menjadi sebuah platform digital untuk mendukung dan mempromosikan pariwisata Indonesia pada seluruh masyarakat. Social Media Officer memiliki peran penting dalam mengelola akun media sosial pada PT. Dolanesia Cipta Kreatif. Social Media Officer harus dapat memahami bagaimana konten media sosial itu dibuat dengan tepat, mengelola konten yang benar dengan menggunakan fitur-fitur yang terdapat pada Instagram. Adapun tujuan utama penulis dalam Laporan Tugas Akhir ini adalah untuk memahami pembuatan konten kreatif dan pengelolaan media sosial bagi seorang Social Media Officer untuk meningkatkan brand awareness pada sebuah perusahaan.

Kata kunci : Wisata, Dolanesia, Media Sosial, Instagram.

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1. Zaenab, SS., M. Si 2. Martin Lukas
Uncontrolled Keywords: Wisata, Dolanesia, Media Sosial, Instagram
Subjects: L Education > L Education (General)
N Fine Arts > NX Arts in general
Z Bibliography. Library Science. Information Resources > ZA Information resources
Z Bibliography. Library Science. Information Resources > ZA Information resources > ZA4450 Databases
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Penerbitan > Prodi Periklanan
Depositing User: Rara Nurwidyaningtias
Date Deposited: 22 Aug 2023 06:46
Last Modified: 22 Aug 2023 06:46
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/5648

Actions (login required)

View Item
View Item