PROSES PEMBUATAN KONTEN INSTAGRAM @MAKRODOMAIN

Alamsyah, Andikha (2023) PROSES PEMBUATAN KONTEN INSTAGRAM @MAKRODOMAIN. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif Jakarta.

[thumbnail of PROSES PEMBUATAN KONTEN INSTAGRAM @MAKRODOMAIN] Text (PROSES PEMBUATAN KONTEN INSTAGRAM @MAKRODOMAIN)
PRELIMINARY_20330023.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (521kB)

Abstract

In 2023 the number of active social media users in Indonesia is 167 million people (Dataindonesia.id, 2023). According to datareportal.com, the platforms most used by Indonesians are Whatsapp (88.7%), Instagram (84.8%) and Facebook (81.3%). This proves that the most appropriate media for business owners to interact with their users is social media. Due to the large number of social media users, Makro Domain uses this opportunity to promote businesses in the Food and Beverage industry, namely coffee shops. Through social media, Makro Domain aims to maintain engagement with existing audiences with content or activities on social media, as well as to provide awareness to reach potential audiences to find out about Makro Domain coffeeshops that have a friendly and aesthetic place. The purpose of writing this Final Project is to understand the process of managing social media in creating Instagram @makrodomain content in 2023 using observational data collection techniques, library research, and searches.

Pada tahun 2023 jumlah pengguna aktif media sosial di Indonesia sebanyak 167 juta orang (Dataindonesia.id, 2023). Menurut datareportal.com, platform yang paling banyak digunakan oleh masyarakat Indonesia yaitu Whatsapp (88.7%), Instagram (84.8%) dan Facebook (81.3%). Hal tersebut membuktikan bahwa media yang paling tepat untuk pemilik usaha berinteraksi dengan penggunanya yaitu media sosial. Karena pengguna media sosial yang sangat besar maka Makro Domain menggunakan peluang tersebut untuk mempromosikan bisnis di bidang industri makanan dan minum yaitu coffeshop. Melalui media sosial tersebut Makro Domain bertujuan untuk menjaga engagement terhadap existing audience dengan konten-konten ataupun aktivitas di media sosial, sekaligus dapat memberikan awareness untuk menjangkau potential audience agar mengetahui Makro Domain coffeeshop yang memiliki tempat yang friendly dan aesthetic. Tujuan dari penulisan Tugas Akhir ini adalah memahami proses pengelolaan media sosial dalam pembuatan konten Instagram @makrodomain Tahun 2023 dengan menggunakan teknik pengumpulan data observasi, studi pustaka, dan penelusuran.

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: Pembimbing 1: Drs. Sudrajat, M.M Pembimbing 2: Sartika Ekadyasa, M.I.Kom
Uncontrolled Keywords: Sosial Media Spesialis, Komunikasi Pemasaran, Proses sosial media.
Subjects: A General Works > AS Academies and learned societies (General)
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Penerbitan > Prodi Periklanan
Depositing User: Andikha Alamsyah
Date Deposited: 22 Aug 2023 08:41
Last Modified: 22 Aug 2023 08:41
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/5782

Actions (login required)

View Item
View Item