PERANCANGAN MEDIA PROMOSI UNTUK MENINGKATKAN NILAI JUAL CASA COFFEE SHOP

Satria Wibawa, Muhammad (2023) PERANCANGAN MEDIA PROMOSI UNTUK MENINGKATKAN NILAI JUAL CASA COFFEE SHOP. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of Perancangan Media Promosi Untuk Meningkatkan Nilai Jual CASA Coffee Shop] Text (Perancangan Media Promosi Untuk Meningkatkan Nilai Jual CASA Coffee Shop)
TA2023_C_14_MUHAMMAD SATRIA WIBAWA_REPOSITORY.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (739kB)

Abstract

ABSTRACT
CASA Coffee Shop is a cafe located in the Tangerang area. Until now, CASA Coffee Shop has carried out promotional media only through social media, namely Instagram, and CASA Coffee Shop itself does not have a packaging design that identifies the cafe. Media such as posters or product packaging are media choices that have been agreed with the owner of the CASA Coffee Shop. This media is expected to increase the attractiveness of CASA Coffee Shop visitors. The data collection method used by the author in this final project is to conduct interviews with the owner of the CASA Coffee Shop. The design of the poster work and product packaging starts with making a Moodboard to choose the identity color of the CASA Coffee Shop and also sketches the Poster design and product packaging. With added supporting media such as T-Shirts, Stickers, and also x-banners. After getting approval from the owner of the CASA Coffee Shop, then do a design from the sketch that has been made to be printed so that it becomes a work of posters and product packaging. In this case, the CASA Coffee Shop will have poster promotional media as well as product packaging
Keywords: Media Promotion, Selling Value, CASA Coffee Shop

ABSTRAK
CASA Coffee Shop merupakan salah satu kafe yang berada di wilayah Tangerang. CASA Coffee Shop sampai saat ini melakukan media promosi hanya melalui media sosial yaitu instagram, dan CASA Coffee Shop sendiri belum mempunyai desain kemasan yang mengidentitaskan kafe tersebut. Media seperti poster ataupun kemasan produk adalah pilihan media yang telah disetujui dengan pemilik dari CASA Coffee Shop. Media ini diharapkan akan menambah daya tarik dari pengunjung CASA Coffee Shop. Metode pengumpulan data yang dilakukan penulis pada tugas akhir ini adalah dengan melakuan wawancara kepada owner CASA Coffee Shop. Perancangan karya pster dan kemasan produk dimulai dengan membuat Moodboard untuk memilih warna identitas dari CASA Coffee Shop dan juga membuat sketsa desain Poster dan kemasan produk. Setelah mendapatkan persetujuan dari owner CASA Coffe Shop, selanjutnya melakukan desain dari sketsa yang telah dibuat agar dicetak sehingga menjadi sebuah karya poster dan kemasan produk. Dengan ditambah media pendukung seperti T-Shirt, Stiker, dan juga x-banner Dalam hal ini maka CASA Coffe Shop akan mempunyai media promosi poster dan juga kemasan produk
Kata Kunci: Media Promosi, Nilai Jual, CASA Coffee Shop

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: Dr. Mulyanuddin, S.Pd, MM. Budi Utomo M. Ikom
Uncontrolled Keywords: Media Promosi, Nilai Jual, CASA Coffee Shop
Subjects: N Fine Arts > NE Print media
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Desain > Prodi Desain Grafis
Depositing User: Muhammad Satria Wibawa
Date Deposited: 28 Aug 2023 04:15
Last Modified: 28 Aug 2023 04:15
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/5893

Actions (login required)

View Item
View Item