PEMBUATAN KONTEN VIDEO UNTUK OPTIMALISASI PROGRAM AKUISISI PENGETAHUAN LOKAL DI AKUN TIKTOK @penerbit.brin

Oktavia, Nur (2023) PEMBUATAN KONTEN VIDEO UNTUK OPTIMALISASI PROGRAM AKUISISI PENGETAHUAN LOKAL DI AKUN TIKTOK @penerbit.brin. Diploma thesis, POLITEKNIK NEGERI MEDIA KREATIF.

[thumbnail of PEMBUATAN KONTEN VIDEO UNTUK OPTIMALISASI PROGRAM AKUISISI PENGETAHUAN LOKAL DI AKUN TIKTOK @penerbit.brin] Text (PEMBUATAN KONTEN VIDEO UNTUK OPTIMALISASI PROGRAM AKUISISI PENGETAHUAN LOKAL DI AKUN TIKTOK @penerbit.brin)
PRELIMINARY_20330106.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (782kB)

Abstract

The digital literacy rate in Indonesia is decreasing even though social media users reach 78.19% of the total population in Indonesia, namely 275 million people, this causes a lack of public interest in the BRIN Publisher Program for literacy sources. The purpose of writing this thesis is to deepen the role of content creators in making videos for optimizing the Local Knowledge Acquisition Program on the BRIN Publisher TikTok account. This final author's assignment uses interview data collection methods, observation and documentation studies, the results of making videos with AIDA marketing theory and STP analysis on the TikTok account @penebit.brin are that there has been an increase in the TikTok account and the local knowledge acquisition program has been optimal with an increase in work acquire local knowledge.

Angka literasi digital di Indonesia semakin menurun padahal pengguna sosial media mencapai angka 78.19% dari total populasi di Indonesia yaitu 275 juta jiwa, hal ini menyebabkan kurangnya minat masyarakat terhadap Program Penerbit BRIN untuk sumber literasi. Tujuan dari penulisan tugas akhir ini adalah untuk memperdalam peran content creator dalam pembuatan video untuk optimalisasi Program Akuisisi Pengetahuan Lokal pada akun TikTok Penerbit BRIN. Penulisan tugas akhir ini menggunakan metode pengumpulan data wawancara, observasi dan studi dokumentasi, hasil dari pembuatan video dengan teori pemasaran AIDA dan analisis STP pada akun TikTok @penebit.brin adalah adanya peningkatan pada akun TikTok dan program akuisisi pengetahuan lokal telah optimal dengan adanya peningkatan karya akuisisi pengetahuan lokal.

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: Bayu Nur Wicaksono, S.Pd., M.Pd Zaenab, S.S., M.Si
Uncontrolled Keywords: TikTok, Content Creator, AIDA, STP, Optimalisasi
Subjects: A General Works > AS Academies and learned societies (General)
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Penerbitan > Prodi Periklanan
Depositing User: Nur Oktavia
Date Deposited: 28 Aug 2023 05:00
Last Modified: 28 Aug 2023 05:00
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/5909

Actions (login required)

View Item
View Item