PERANCANGAN PROTOTYPE USER INTERFACE (UI) APLIKASI E-COMMERCE PADA PT. MUSHIRO JAYA GROUP

Syaniah, Dara (2023) PERANCANGAN PROTOTYPE USER INTERFACE (UI) APLIKASI E-COMMERCE PADA PT. MUSHIRO JAYA GROUP. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of PERANCANGAN PROTOTYPE USER INTERFACE (UI) APLIKASI E-COMMERCE PADA PT. MUSHIRO JAYA GROUP] Text (PERANCANGAN PROTOTYPE USER INTERFACE (UI) APLIKASI E-COMMERCE PADA PT. MUSHIRO JAYA GROUP)
LAPORAN TUGAS AKHIR - Dara Syaniah__20521017.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (1MB)

Abstract

PT. Mushiro Jaya Group has been selling online through social media such as Instagram. This makes it difficult for sellers to deliver important notifications about their store to notify users about discounts, and the latest products in the store via Instagram, because there is a possibility that notifications from the store will be overwritten with other notifications also originating from Instagram on the user's smartphone. This is the background of the importance of PT. Mushiro Jaya Group created its own E-Commerce application which aims to simplify the buying and selling process, to easily deliver important notifications regarding the latest products, for business development, and to simplify business management to make it more flexible. PT. Mushiro Jaya Group is a company engaged in the field of Oyster Mushroom Cultivation and sells Crispy Mushrooms, Baglog, Oyster Mushroom Cultivation Books. The method used in this study to collect data is by means of observation, literature study, and interviews. In completing this final project the author uses three stages, namely pre-production which includes research and crazy8, production which includes making user flows, wireframes, mockups, icons, determining colors, and fonts, and post-production which includes protyping and results. The conclusion is the result of this final project is in the form of prototyping.
Keywords: user interface (ui), user experience (ux), mobile.

PT. Mushiro Jaya Grup selama ini berjualan secara online melalui Media Sosial seperti Instagram. Hal ini membuat penjual sulit untuk menyampaikan notifikasi penting mengenai tokonya untuk memberitahu pengguna terkait adanya diskon, dan produk terbaru di toko tersebut melalui Instagram, dikarenakan ada kemungkinan akan tertimpa notifikasi dari tokonya dengan notifikasi lain yang juga berasal dari Instagram di smartphone pengguna. Hal inilah yang melatar belakangi pentingnya PT. Mushiro Jaya Group membuat aplikasi E-Commerce-Nya sendiri yang bertujuan untuk mempermudah proses jual beli, agar mudah menyampaikan notifikasi penting terkait produk terbaru, untuk pengembangan bisnis, dan mempermudah pengelolaan bisnis agar lebih fleksibel. PT. Mushiro Jaya Group adalah perusahaan yang bergerak di bidang Budidaya Jamur Tiram dan menjual Jamur Crispy, Baglog, Buku Budidaya Jamur Tiram. Metode yang digunakan dalam penelitian ini untuk mengumpulkan data adalah dengan cara observasi, studi pustaka, dan wawancara. Dalam penyelesaian tugas akhir ini penulis menggunakan tiga tahapan yaitu pra produksi yang didalamnya terdapat riset dan crazy8, produksi yang didalamnya terdapat pembuatan user flow, wireframe, mockup, icons, penentuan warna, dan font, dan pasca produksi yang didalamnya terdapat protyping dan hasil. Kesimpulannya adalah hasil dari tugas akhir ini berbentuk prototyping.
Kata Kunci :user interface (ui), user experience (ux), mobile.

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1. Sudirman, S.Kom,M.Kom 2. Reniwati Lubis, SE,M.Pd
Uncontrolled Keywords: user interface (ui), user experience (ux), mobile.
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: Polimedia Medan > Prodi Multimedia
Depositing User: Dara Syaniah
Date Deposited: 31 Aug 2023 03:59
Last Modified: 31 Aug 2023 03:59
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/6142

Actions (login required)

View Item
View Item