PERAN PENATA ARTISTIK DALAM PEMBUATAN PROGRAM GAME SHOW LIVE “INGAT INDONESIA ”

Monica Maharani, Tri (2023) PERAN PENATA ARTISTIK DALAM PEMBUATAN PROGRAM GAME SHOW LIVE “INGAT INDONESIA ”. Diploma thesis, POLITEKNIK NEGERI MEDIA KREATIF.

[thumbnail of PERAN PENATA ARTISTIK DALAM PEMBUATAN PROGRAM GAME SHOW LIVE “INGAT INDONESIA ”] Text (PERAN PENATA ARTISTIK DALAM PEMBUATAN PROGRAM GAME SHOW LIVE “INGAT INDONESIA ”)
Laporan Tugas Akhir Tri Monica Maharani Program Game Show Ingat Indonesia .pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (1MB)

Abstract

ABSTRAK

In the making of this final project, the author as Art Director in the work of a live television program entitled "Ingat Indonesia" with the title epidose Ojol vs Kurir. This program is a television program with a gameshow format that discusses quizzes about Indonesian national insight for each player. In this day and age there is still a lack of people who do not understand the understanding of national knowledge, because people have a lack of curiosity that triggers them not to have much knowledge related to nationality. So with this Indonesian nationality gamesshow program aims to entertain as well as to provide education about nationality to the public. In this writing, the author uses the observation method through the Game Showprogram. Artistic stylists are important in creating the atmosphere of a production, artistic stylists can also support the atmosphere and character of the player as the attraction of an event (Irwanto, 2019). Artistic stylists are responsible for creating concepts that can be attractive in such a way that the room looks happy with the theme of the program to be made both from
pre-production, production to post-production.
Keywords: emember indonesia, Game Show , Artistic Style

Pada pembuatan karya tugas akhir ini, penulis sebagai Art Director dalam karya program televisi live yang berjudul “Ingat Indonesia” dengan judul epidose Ojol vs Kurir. Program ini merupakan sebuah program televisi dengan format gameshow yang membahas Game Show seputar wawasan kebangsaan Indonesia pada setiap pemain. Di zaman sekarang ini masih kurangnya masyarakat yang belum memahami pemahaman mengenai ilmu kebangsaan, karena masyarakat memiliki rasa yang kurang akan keingintahuan yang memicu mereka tidak memiliki banyak ilmu yang berkaitan dengangan kebangsaan. Maka dengan adanya program Game Show kebangsaan Indonesia ini bertujuan untuk menghibur sekaligus untuk memberikan edukasi mengenai kebangsaan kepada masyarakat. Dalam penulisan ini penulis menggunakan metode pengamatan melalu program Kuis. Penata artistic merupakan hal yang penting dalam menciptakan suasana sebuah produksi ,penata artistic juga dapat mendukung suasana dan karakter pemain sebagai daya tarik dari sebuah acara (Irwanto, 2019). Penata artistik bertanggung jawab dalam mebuatan konsep yang dapat menjadi menarik sedemikian rupa agar ruangan terlihat gembira dengan tema program yang akan di buat baik itu dari pra produksi, produksi hingga pasca produksi.
Kata Kunci:Ingat Indonesia, Permainan, Tata Artistik

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1. Eben Ezer,S.Pd.M.I,KOM 2. Donny Achmad FS.IP M.Ikom
Uncontrolled Keywords: Kata Kunci:Ingat Indonesia, Permainan, Tata Artistik
Subjects: A General Works > AS Academies and learned societies (General)
L Education > L Education (General)
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Penerbitan > Prodi Penyiaran
Depositing User: Tri Monica Maharani
Date Deposited: 31 Aug 2023 06:45
Last Modified: 31 Aug 2023 06:45
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/6283

Actions (login required)

View Item
View Item