PEMBUATAN KONTEN REELS PADA INSTAGRAM ROOV DALAM MENINGKATKAN BRAND AWARENESS

Anisa, Dede (2023) PEMBUATAN KONTEN REELS PADA INSTAGRAM ROOV DALAM MENINGKATKAN BRAND AWARENESS. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of PEMBUATAN KONTEN REELS PADA INSTAGRAM ROOV DALAM MENINGKATKAN BRAND AWARENESS] Text (PEMBUATAN KONTEN REELS PADA INSTAGRAM ROOV DALAM MENINGKATKAN BRAND AWARENESS)
Preliminary_20330047.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (455kB)

Abstract

The current technological development is continuously advancing, facilitating society in accessing various information to fulfill their needs through smartphones and the internet. Roov serves as an unpaid platform that provides audio-visual entertainment services, offering customers the opportunity to listen to and upload podcasts, stream radio frequencies, and digital radio through the internet on computers and/or other mobile devices. Despite conducting branding on social media, Roov's presence is not widely recognized by the majority of people. Therefore, there is a need for an enhancement of brand awareness through Reels content on Roov's official Instagram. The author utilized five data collection methods, namely observation, literature review, online data research, questionnaire, and interviews. The aim of this writing is to investigate the effectiveness of creating reels content on Roov Official's Instagram in enhancing brand awareness. The study aims to analyze the impact of reels content production on Instagram Roov in elevating brand awareness of Roov as a digital audio platform. The process of producing reels content, guided by a creative approach, serves as a method employed by the company to engage with the target audience and foster greater recognition of the Roov brand as a digital audio platform.

Perkembangan teknologi saat ini terus meningkat sehingga memudahkan masyarakat dalam mengakses berbagai informasi untuk memenuhi kebutuhannya melalui smartphone dan internet. Roov merupakan platform penyedia layanan hiburan audio visual tak berbayar yang menyediakan kepada pelanggan akses mendengar dan mengunggah podcast, streaming radio frekuensi dan radio digital melalui internet ke komputer dan/atau perangkat mobile lainnya. Meski telah melakukan branding di sosial media, kehadiran Roov kurang disadari oleh kebanyakan orang. Maka dari itu, diperlukan adanya peningkatan brand awareness yang dibangun melalui konten reels pada Instagram Roov. Penulis menggunakan 5 metode pengumpulan data yaitu observasi, studi pustaka, penelusuran data online, kuesioner, dan wawancara. Tujuan dari penulisan ini untuk mengetahui bagaimana pembuatan konten reels pada instagram Roov Official untuk meningkatkan brand awareness. Hasil dari pembuatan konten reels pada Instagram Roov untuk meningkatkan brand awareness. Pembuatan konten reels melalui proses kreatif merupakan metode pendekatan perusahaan dengan audiens dalam upaya meningkatkan pengenalan brand (brand awareness) Roov sebagai platform audio digital.

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1. Zaenab, S.S., M.Si 2. Maya Puspita Dewi, M.M.,
Uncontrolled Keywords: Roov, Sosial Media, Instagram, Reels, Brand Awareness
Subjects: A General Works > AS Academies and learned societies (General)
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Penerbitan > Prodi Periklanan
Depositing User: Dede Anisa
Date Deposited: 05 Sep 2023 06:40
Last Modified: 05 Sep 2023 06:40
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/6454

Actions (login required)

View Item
View Item