STRATEGI KREATIF DALAM PERANCANGAN CONTENT INSTAGRAM @EXABYTES_ID UNTUK MENINGKATKAN ENGAGEMENT

Dea Anissa, Rachelly (2023) STRATEGI KREATIF DALAM PERANCANGAN CONTENT INSTAGRAM @EXABYTES_ID UNTUK MENINGKATKAN ENGAGEMENT. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif Jakarta.

[thumbnail of STRATEGI KREATIF DALAM PERANCANGAN CONTENT INSTAGRAM @EXABYTES_ID UNTUK MENINGKATKAN ENGAGEMENT] Text (STRATEGI KREATIF DALAM PERANCANGAN CONTENT INSTAGRAM @EXABYTES_ID UNTUK MENINGKATKAN ENGAGEMENT)
PRELIMINARY_20330114.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (626kB)

Abstract

Instagram is the 2nd most popular social media in Indonesia. Users can upload interesting content on the platform. Exabytes Indonesia has 29k followers but there is a lack of engagement on Exabytes Indonesia's Instagram content. This
shows that Exabytes Indonesia's Instagram is still not optimized. Therefore, the role of content writers is needed to be able to increase engagement on Exabytes Indonesia's Instagram account. The strategy implemented by the author uses the PAS (Problem, Agitate, Solutions) and AIDCA (Attention, Interest, Desire, Conviction, Action) copywriting methods. The author used the observation method
for 3 months, the use of Literature Study for the theoretical basis of the Final Project and the use of STP to determine the audience of Exabytes Indonesia. The result of the Content Writer role is to increase engagement on Exabytes Indonesia's Instagram content.

Instagram merupakan media sosial tertinggi nomor 2 di Indonesia. Para penggunanya dapat mengunggah content menarik di platform tersebut. Exabytes Indonesia mempunyai followers 29rb namun kurangnya engagement terhadap content Instagram Exabytes Indonesia. Dengan hal tersebut menunjukan bahwa
Instagram Exabytes Indonesia masih kurang optimal. Oleh karena itu, peran Content Writer sangat diperlukan untuk bisa meningkatkan Engagement di akun Instagram Exabytes Indonesia. Strategi yang diimplementasikan oleh penulis
menggunakan metode copywriting PAS (Problem, Agitate, Solutions) dan AIDCA (Attention, Interest, Desire, Conviction, Action). Penulis menggunakan metode observasi selama 3 bulan, penggunaan Studi Pustaka untuk landasan teori Tugas Akhir dan penggunaan STP untuk menentukan audiens Exabytes Indonesia. Hasil dari peran Content Writer penulis adalah untuk meningkatkan Engagement di content Instagram Exabytes Indonesia.

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1. Sartika Ekadyasa, M.I.Kom 2. Ratna Puspitasari Ardjani, M.FB
Uncontrolled Keywords: Keywords: Content Writer, Instagram, Engagement, Creative Strategy Kata Kunci: Content Writer, Instagram, Engagement, Strategi Kreatif
Subjects: A General Works > AS Academies and learned societies (General)
L Education > L Education (General)
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Penerbitan > Prodi Periklanan
Depositing User: Rachelly Dea Anissa
Date Deposited: 11 Sep 2023 01:52
Last Modified: 11 Sep 2023 01:52
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/6703

Actions (login required)

View Item
View Item