PERAN EDITOR PADA PROGRAM GAMESHOW LIVE “INGAT INDONESIA”

Yusyafy Muzzaky, Denizar (2023) PERAN EDITOR PADA PROGRAM GAMESHOW LIVE “INGAT INDONESIA”. PERAN EDITOR PADA PROGRAM GAMESHOW LIVE “INGAT INDONESIA”. pp. 1-59. (Submitted)

[thumbnail of PERAN EDITOR PADA PROGRAM GAMESHOW LIVE  “INGAT INDONESIA”] Text (PERAN EDITOR PADA PROGRAM GAMESHOW LIVE “INGAT INDONESIA”)
REPOSITORY 2.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (256kB)

Abstract

ABSTRACT

Judul Tugas Akhir : Peran Editor Pada Program Gameshow Live “Ingat Indonesia”
Penulis : Denizar Yusyafy Muzzaky
Pembimbing I : Eben Ezer, S.Pd., M.I.Kom
Pembimbing II : Donny Achmad F, S.I.P.,M.I.Kom

Ingat Indonesia is a trivia-type game show television program that presents a quiz about Indonesia's national insight. Indonesian national insight is the perspective of the Indonesian people in managing the life of the nation and state based on national identity and awareness of the national system originating from Pancasila. The purpose of this writing which aims to describe how the preparation of a Video Editor before production to the post-production stage. the author collects data by observing observations through television talk show programs both live television programs, YouTube and other streaming media. This observation is carried out to find program references in terms of concept or visual appearance. This is done by the author as a form of developing ideas that are owned so that they can attract more public interest in the Gameshow program. And also the author collects data by conducting literature studies, the author looks for books as theoretical reference material through libraries, googlebooks / e-books and internet media to find additional data including journals, theses, and articles.
Keywords: Television, Game show, Editor

Program Ingat Indonesia adalah sebuah program acara televisi Game show berjenis trivia yang menyajikan kuis seputar wawasan kebangsaan Indonesia. Wawasan kebangsaan Indonesia adalah cara pandang bangsa Indonesia dalam mengelola kehidupan berbangsa dan bernegara yang dilandasi jati diri bangsa kesadaran terhadap sistem nasional yang bersumber dari Pancasila. Tujuan dari Penulisan Dalam penulisan ini yang bertujuan untuk mennjabarkan bagaimana persiapan seorang Video Editor sebelum produksi sampai pada tahap paska produksi. penulis melakukan pengumpulan data dengan cara melakukan pengamatan Observasi melalui program talkshow televisi baik program live Televisi, YouTube dan Media Streaming lainnya. Observasi ini dilakukan untuk mencari referensi program dari segi konsep ataupun tampilan visualnya. Hal ini dilakukan penulis sebagai bentuk pengembangan ide yang dimiliki agar dapat lebih menarik minat masyarakat mengenai program Gameshow. Dan juga penulis melakukan pengumpulan data dengan cara melakukan Studi Pustaka penulis mencari buku guna sebagai bahan acuan teori melalui perpustakaan, googlebook/e-book serta media internet untuk mencari data tambahan meliputi jurnal, skripsi, maupun artikel.
Kata Kunci: Televisi, Game show, Editor

Item Type: Article
Additional Information: Donny Achmad, S.I.P., M.I.Kom Eben Ezer S.Pd., M.I.Kom
Uncontrolled Keywords: Kata Kunci: Televisi, Game show, Editor
Subjects: A General Works > AS Academies and learned societies (General)
L Education > L Education (General)
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Penerbitan > Prodi Penyiaran
Depositing User: Denizar Yusyafy Muzzaky
Date Deposited: 13 Oct 2023 08:43
Last Modified: 13 Oct 2023 08:43
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/7513

Actions (login required)

View Item
View Item