Anzela, Tatsmita (2023) PERANCANGAN PAPAN PERMAINAN TRUTH OR DARE BERBASIS ILUSTRASI PERSONIFIKASI DIGITAL DI CAFE SEJENAK KONYA MEDAN. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.
PERANCANGAN PAPAN PERMAINAN TRUTH OR DARE BERBASIS ILUSTRASI PERSONIFIKASI DIGITAL DI CAFE SEJENAK KONYA MEDAN - TATSMITA.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution.
Download (546kB)
Abstract
ABSTRACT
The more selective the coffee connoisseurs, the cafe business must try to provide a place that can create a comfortable and friendly atmosphere. However, many new cafes ignore the process of time and the development of the cafe itself, so many cafes do not last long and are unable to compete with other competitors. To liven up the atmosphere to be more interesting, and also to be able to enhance activities and increase the number of visitors who come to enjoy coffee while entertaining themselves by interacting with each other, the board game truth or dare is the author's best choice to solve the problems that exist in Sejenak Konya. This board game is a form of entertainment based on digital personification illustrations with truth or dare as the method or concept of the game, cards and board games as the medium. This board game comes as a solution to being a medium of entertainment and building a significant visual image in Sejenak Konya. The board game can be played by 2-4 players at a time. The objects of the design work include game boards, cards, player pawns, twibbons, game rules, stickers as additional work objects, and dice which make players interact a lot. The objects of the work are packaged in packaging that combines graphic design elements and visual illustration personifications that are unique and attractive and have visual branding that belongs to Sejenak Konya.
Keywords: Design, Board, Game, Truth, Dare
ABSTRAK
Semakin selektifnya penikmat kopi, membuat pebisnis cafe harus berupaya menyediakan tempat yang dapat menciptakan suasana nyaman dan bersahabat. Namun banyak cafe baru yang mengabaikan proses waktu dan perkembangan dari cafe itu sendiri, sehingga banyak cafe yang tidak bertahan lama dan kalah bersaing dengan kompetitor lainnya. Untuk menghidupkan suasana menjadi lebih menarik, dan juga mampu menjadi penambah aktivitas serta meningkatkan jumlah pengunjung yang datang untuk menikmati kopi sembari menghibur diri dengan saling berinteraksi, maka papan permainan truth or dare menjadi pilihan terbaik penulis untuk menyelesaikan permasalahan yang ada pada Sejenak Konya. Papan permainan ini merupakan bentuk hiburan berbasis ilustrasi personifikasi digital dengan truth or dare sebagai metode atau konsep permainan, kartu, dan papan permainan sebagai medianya. Papan permainan ini hadir sebagai solusi menjadi media hiburan dan membangun citra visual signifikan pada Sejenak Konya. Papan permainan dapat dimainkan oleh 2-4 pemain sekaligus. Adapun objek karya perancangan yaitu berisi papan permainan, kartu, pion pemain, twibbon, aturan permainan, stiker sebagai objek karya tambahan, dan dadu yang membuat pemain banyak berinteraksi. Objek-objek karya tersebut dikemas dengan packaging yang dipadukan elemen desain grafis dan visual ilustrasi personifikasi yang unik dan menarik serta memiliki branding visual yang dimiliki Sejenak Konya.
Kata Kunci: Perancangan, Papan, Permainan, Truth, Dare
Item Type: | Thesis (Diploma) |
---|---|
Additional Information: | 1. Faudunasokhi Telaumbanua, SE., MM. 2. Sofi Andriyanti, S.Pd., M.Sn. |
Uncontrolled Keywords: | Perancangan, Papan, Permainan, Truth, Dare |
Subjects: | L Education > L Education (General) L Education > LB Theory and practice of education N Fine Arts > NC Drawing Design Illustration N Fine Arts > NX Arts in general |
Divisions: | Polimedia Medan > Prodi Desain Grafis |
Depositing User: | Tatsmita Anzela |
Date Deposited: | 23 Oct 2023 08:04 |
Last Modified: | 23 Oct 2023 08:04 |
URI: | http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/7753 |