Proses Pembuatan Konten Story Instagram @hanadaindonesia untuk Meningkatkan Engagement

Antania Hanjani, Tya (2023) Proses Pembuatan Konten Story Instagram @hanadaindonesia untuk Meningkatkan Engagement. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of Proses Pembuatan Konten Story Instagram @hanadaindonesia untuk Meningkatkan Engagement] Text (Proses Pembuatan Konten Story Instagram @hanadaindonesia untuk Meningkatkan Engagement)
Laporan Tugas Akhir_Tya Antania Hanjani.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (497kB)

Abstract

The final project entitled "The Process of Creating Instagram Story Content @hanadaindonesia to Increase Engagement" aims to explain the process of creating content ideas for Instagram Stories carried out by a Social Media Officer & Content Creator on Instagram Hanada Indonesia as an effort to increase engagement. The process of creating content ideas uses AISAS theory to create effective content. The data collection methods used were observation, literature study, interviews and online data tracking. The results of the analysis that has been carried out are to produce interesting and interactive content, and the use of AISAS theory is expected to increase the number of engagement on Hanada Indonesia's Instagram account
Keywords: Social Media Officer & Content Creator, Content, Engagement, Instagram, AISAS Theory.

Tugas Akhir yang berjudul “Proses Pembuatan Konten Story Instagram @hanadaindonesia Untuk Meningkatkan Engagement” bertujuan untuk menjelaskan proses pembuatan ide konten pada Instagram Story yang dilakukan oleh seorang Social Media Officer & Content Creator pada Instagram Hanada Indonesia sebagai upaya dalam meningkatkan engagement. Proses pembuatan ide konten menggunakan teori AISAS guna menciptakan konten yang efektif. Metode pengumpulan data yang digunakan yaitu observasi, studi pustaka, wawancara dan penulusuran data online. Adapun hasil analisis yang sudah dilakukan adalah menghasilkan konten yang menarik dan interaktif, dan penggunaan teori AISAS dapat meningkatan jumlah engagement pada akun Instagram Hanada Indonesia.
Kata Kunci: Social Media Officer & Content Creator, Konten, Engagement, Instagram, Teori AISAS.

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: Pembimbing 1 : Sartika Ekadyasa, S.Kom., M.I.Kom Pembimbing 2 : Ajenk Ningga Citra, M.Si
Uncontrolled Keywords: Keywords: Social Media Officer & Content Creator, Content, Engagement, Instagram, AISAS Theory. Kata Kunci: Social Media Officer & Content Creator, Konten, Engagement, Instagram, Teori AISAS.
Subjects: A General Works > AS Academies and learned societies (General)
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Penerbitan > Prodi Periklanan
Depositing User: Tya Antania Hanjani
Date Deposited: 25 Oct 2023 06:48
Last Modified: 25 Oct 2023 06:48
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/7824

Actions (login required)

View Item
View Item