Redesain Logo Sebagai Upaya Branding Usaha Rendy Paving Blok

Dairiadi Bako, Boy (2023) Redesain Logo Sebagai Upaya Branding Usaha Rendy Paving Blok. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of Redesain Logo Sebagai Upaya Branding Usaha Rendy Paving Blok] Text (Redesain Logo Sebagai Upaya Branding Usaha Rendy Paving Blok)
LAPORAN TUGAS AKHIR BOY FINAL REPOSITORY.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (1MB)

Abstract

ABSTRACT
With so many brands competing to steal the attention of consumers to buy their products. One of the ways to compete and survive in a growing market is to create a corporate identity, one of which is a logo. A logo is a name, symbol or symbol that represents a company or organization as an identity that can be distinguished from other companies. In a company, a logo is one of the elements in Corporate identity which has a role to answer a question like "who are we?" in the eyes of consumers and potential consumers. Therefore, the author raised the title as his final project as a forum for researching a weakness in the previous logo that had existed, and trying to strengthen the brand image so that it is seen as a company need to be increasingly recognized by consumers. In designing this study, several research methods were followed, namely interviews and observation to collect the data needed in this study. The design of this logo started with the process of concept design ideas followed by sketches, which were digitized using Adobe Illustrator and then printed in the form of a booklet with a size of 14.8 x 21 cm. The process of making this Logo Redesign begins with conducting research, then formulating ideas and then continuing with sketching, followed by making a digitization design made using Adobe Illustrator software, and the last is the printing process and making a work in the form of a GSM (Standard Manual Graphic).
Keyword : Corporate identity, Logo, Adobe Illustrator.

ABSTRAK
Dengan banyaknya brand yang bersaing untuk mencuri perhatian konsumen agar membeli produknya. Salah satu cara untuk bersaing dan dapat bertahan di dalam pasar yang terus berkembang adalah dengan menciptakan suatu Corporate identity, salah satunya adalah logo. Logo merupakan nama, lambang, atau simbol yang mewakili suatu perusahaan atau organisasi sebagai identitas yang dapat di bedakan dengan perusahaan lain. Dalam suatu perusahaan, logo merupakan salah satu elemen dalam Corporate identity yang mempunyai peranan untuk menjawab suatu pertanyaan seperti “siapa kita?” di mata konsumen dan calon konsumen. Oleh karena itu, penulis mengangkat judul sebagai tugas akhir adalah sebagai wadah untuk meneliti sebuah kelemahan pada logo sebelumnya yang sudah pernah ada, dan berupaya untuk memperkuat brand image agar di pandang sebagai keperluan perusahaan agar semakin dikenal oleh konsumen. Dalam merancang penelitian ini diikuti dengan beberapa metode penelitian yaitu, wawancara dan obeservasi untuk mengumpulkan data-data yang diperlukan dalam penelitian ini. Pembuatan logo ini dimulai dari konsep ide desain dilanjutkan dengan sketsa, yang digitalisasikan menggunakan Adobe Illustrator lalu dicetak dalam bentuk Booklet dengan ukuran 14.8 x 21 cm. Proses pembuatan Redesain Logo di awali dengan melakukan riset dan merumuskan ide kemudian pembuatan sketsa, dilanjut dengan pembuatan desain digitalisasi yang dibuat menggunakan Software Adobe Illustrator,
Kata Kunci : Identitas Perusahaan, Logo, Adobe Illustrator.

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1. Parningotan Simamora, S.Sos,M.Si 2. Ika Agustina, S.Pd.,M.Hum
Uncontrolled Keywords: Identitas Perusahaan, Logo, Adobe Illustrator.
Subjects: A General Works > AC Collections. Series. Collected works
A General Works > AI Indexes (General)
Divisions: Polimedia Medan > Prodi Desain Grafis
Depositing User: Boy Dairiadi Bako
Date Deposited: 31 Oct 2023 23:58
Last Modified: 31 Oct 2023 23:58
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/7828

Actions (login required)

View Item
View Item