Pengelolaan Media Sosial Jogja Painting Untuk Meningkatkan Brand Awareness Tahun 2022

Nurlaela (2022) Pengelolaan Media Sosial Jogja Painting Untuk Meningkatkan Brand Awareness Tahun 2022. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of Pengelolaan Media Sosial Jogja Painting Untuk Meningkatkan Brand Awareness Tahun 2022] Text (Pengelolaan Media Sosial Jogja Painting Untuk Meningkatkan Brand Awareness Tahun 2022)
LAPORAN TUGAS AKHIR NURLAELA-1-15.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (574kB)

Abstract

Internet use in Indonesia in 2022 has increased by 12.35% compared to the previous year, as evidenced by the wearesocial data report quoted from DataIndonesia.id. Of the several existing platforms, the most widely used media are WhatsApp 88.7%, Instagram 84.8%, Facebook 81.35%, Tiktok 63.1%, and Telegram 62.8%. In this competitive condition, the industry needs to determine the right promotional strategy to maintain its business, one of which is a digital marketing promotion strategy. In this case, Jogja Painting has used six social media platforms including Instagram, Facebook, Twitter, LinkedIn, Website and Youtube. To achieve the vision and mission of Jogja Painting itself, good social media management is needed so that a Social Media Admin is needed to manage Jogja Painting's social media. The data collection method used in the preparation of this final project is by observation and literature study. The purpose of this Final Project report is to explain the process of managing Jogja Painting social media to increase brand awareness in 2022.
Keywords: Jogja Painting, Social Media Admin, Social Media, Brand Awareness.

Penggunaan internet di Indonesia pada tahun 2022 mengalami peningkatan 12,35% dibandingkan tahun sebelumnya, terbukti berdasarkan laporan data wearesocial yang dikutip dari DataIndonesia.id. Dari beberapa platform yang ada, media yang paling banyak digunakan yaitu WhatsApp 88,7%, Instagram 84,8%, Facebook 81,35%, Tiktok 63,1%, dan Telegram 62,8%. Dalam kondisi persaingan ini, industri perlu menentukan strategi promosi yang tepat untuk mempertahankan usahanya, salah satunya dengan strategi promosi pemasaran digital. Dalam hal ini, Jogja Painting telah menggunakan enam platform media sosial diantaranya Instagram, Facebook, Twitter, LinkedIn, Website dan Youtube. Untuk mencapai visi misi dari Jogja Painting sendiri, diperlukan pengelolaan media sosial yang baik sehingga dibutuhkan seorang Social Media Admin untuk mengelola media sosial Jogja Painting. Metode pengumpulan data yang dilakukan dalam penyusunan Tugas Akhir ini adalah dengan observasi dan studi pustaka. Tujuan dari laporan Tugas Akhir ini adalah untuk menjelaskan proses pengelolaan media sosial Jogja Painting dalam meningkatkan brand awareness tahun 2022.
Kata Kunci: Jogja Painting, Social Media Admin, Media Sosial, Brand Awareness.

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: Drs. Sudrajat., M.M. Ingrid Veronica K.H., S.S., M.Pd.
Uncontrolled Keywords: Jogja Painting, Social Media Admin, Media Sosial, Brand Awareness.
Subjects: L Education > L Education (General)
L Education > LA History of education
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Penerbitan > Prodi Periklanan
Depositing User: Nurlaela
Date Deposited: 07 Sep 2022 00:53
Last Modified: 07 Sep 2022 00:53
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/798

Actions (login required)

View Item
View Item