Rancang Bangun Website Company Profile Pentaherbs Sebagai Media Informasi dan Promosi

Yusuf, Muhammad (2024) Rancang Bangun Website Company Profile Pentaherbs Sebagai Media Informasi dan Promosi. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of Rancang Bangun Website Company Profile Pentaherbs Sebagai Media Informasi dan Promosi] Text (Rancang Bangun Website Company Profile Pentaherbs Sebagai Media Informasi dan Promosi)
Muhammad Yusuf_Laporan Tugas Akhir.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (643kB)

Abstract

Marketing strategy plays an important role in expanding market share and increasing sales of a business. Initially, PentaHerbs only marketed its products from friends to friends, after that it started marketing to social media, namely Instagram and marketplaces, namely Tokopedia, Shopee with a market segmentation of teenagers to adults who are interested in spice products. so that the author has an innovation for how to build a company profile website that can make it easier for the public or consumers to get information about Pentaherbs. Through the MDLC system design method, the author succeeded in creating a company profile website for Penta Herbs, such as the home menu page, purchases, contacts, etc. The use of a website as a promotional media not only expands market reach but also increases interaction with customers, and is worthy as a promotional and information media because it has gone through feasibility testing for functionality suitability, usability, and compatibility. PentaHerbs, as a business engaged in the field of spices and herbs, can utilize a company profile website that is designed dynamically and attractively to strengthen its product appeal data.

Strategi pemasaran memiliki peran penting dalam memperluas pangsa pasar dan meningkatkan penjualan sebuah usaha. Pada awalnya PentaHerbs hanya memasarkan produknya dari teman ke teman saja, setelah itu mulai memasarkan ke media sosial yaitu Instagram dan marketplace yaitu Tokopedia, Shopee dengan segmentasi pasar remaja hingga dewasa yang memiliki minat pada produk bumbu. sehingga penulis memiliki inovasi untuk bagaimana membangun website company profile yang dapat memudahkan masyarakat ataupun konsumen untuk mendapatkan informasi mengenai Pentaherbs. Melalui metode perancangan sistem MDLC, penulis berhasil membuat website company profile untuk Penta Herbs, seperti halaman menu home, pembelian, kontak, dll. Pemanfaatan website sebagai media promosi tidak hanya memperluas jangkauan pasar tetapi juga meningkatkan interaksi dengan pelanggan, serta layak sebagai media promosi dan informasi karena telah melalui pengujian kelayakan functionality suitability, usability, dan compability. PentaHerbs, sebagai salah satu usaha yang bergerak di bidang bumbu dan rempah, dapat memanfaatkan website company profile yang dirancang secara dinamis dan menarik untuk memperkuat data tarik produknya.

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1. Nofiandri Setyasmara, M.T 2. Rudy Cahyadi, S.Si, MT
Uncontrolled Keywords: MSMEs, company profile website, information and promotions, herbs and spices. UMKM, website company profile, Informasi dan Promosi, bumbu dan rempah.
Subjects: L Education > L Education (General)
T Technology > T Technology (General)
T Technology > TX Home economics
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Desain > Prodi Teknologi Rekayasa Multimedia
Depositing User: Muhammad Yusuf
Date Deposited: 30 Aug 2024 02:04
Last Modified: 30 Aug 2024 02:04
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/10142

Actions (login required)

View Item
View Item