Tinambunan, Dimas Al Hajj (2024) PEMANFAATAN VIDEO ANIMASI 3D SEBAGAI MEDIA PROMOSI PRODUK SUSU KAMBING ETTALIFE PADA PT MILKITA GEMILANG COMPANY. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.
TA_Dimas Al Hajj Tinambunan_21521011_Desain..pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.
Download (905kB)
Abstract
ABSTRACT
ETTALIFE goat milk products require an effective advertising strategy to increase consumer awareness and interest.Rephrase PT Milkita Gemilang Company aims to create a more attractive and profitable marketing campaign by using 3D animation videos as advertising media. This research aims to show how the use of 3D animation videos can improve the image of ETTALIFE goat milk products in the eyes of consumers. This animated video aims to convey the benefits and benefits of the product dynamically and clearly. This study makes a practical contribution to understanding the effectiveness of visual media in product promotion and identifying strategies to increase consumer appeal. The practical implications of this study include recommendations for developing more engaging visual content and a more comprehensive distribution strategy to effectively reach potential audiences. The results of this study are expected to serve as guidelines for PT Milkita Gemilang Company and related parties in utilizing 3D animation videos as a promotional medium to popularize and introduce ETTALIFE goat milk products to the general public.
ABSTRAK
Produk susu kambing ETTALIFE memerlukan strategi periklanan yang efektif untuk meningkatkan kesadaran dan minat konsumen.Rephrase Perusahaan PT Milkita Gemilang bertujuan untuk menciptakan kampanye pemasaran yang lebih menarik dan menguntungkan dengan menggunakan video animasi 3D sebagai media periklanan. Penulisan ini bertujuan untuk menunjukkan bagaimana penggunaan video animasi 3D dapat meningkatkan citra produk susu kambing ETTALIFE di mata konsumen. Video animasi ini bertujuan untuk menyampaikan manfaat dan manfaat produk secara dinamis dan jelas. Studi ini memberikan kontribusi praktis untuk memahami efektivitas media visual dalam promosi produk dan mengidentifikasi strategi untuk meningkatkan daya tarik konsumen. Implikasi praktis dari penulisan ini mencakup rekomendasi untuk mengembangkan konten visual yang lebih menarik dan strategi distribusi yang lebih komprehensif untuk menjangkau khalayak potensial secara efektif. Hasil penulisan ini diharapkan dapat menjadi pedoman bagi Perusahaan PT Milkita Gemilang dan pihak terkait dalam memanfaatkan video animasi 3D sebagai media promosi untuk mempopulerkan dan memperkenalkan produk susu kambing ETTALIFE kepada masyarakat umum.
Item Type: | Thesis (Diploma) |
---|---|
Additional Information: | 1.Komda Saharja Purba, S.Kom, M.Pd 2.Rommel Sinaga,S.Pd,M.Pd |
Uncontrolled Keywords: | Keywords: 3D Animation Video, Product Promotion Kata Kunci : Video animasi 3D, Promosi Produk |
Subjects: | N Fine Arts > NX Arts in general |
Divisions: | Polimedia Medan > Prodi Desain Grafis |
Depositing User: | Dimas Al Hajj Tinambunan |
Date Deposited: | 19 Sep 2024 02:27 |
Last Modified: | 19 Sep 2024 02:27 |
URI: | http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/10823 |