Dalil Horivertian Agsyah, Dalil (2024) PEMBUATAN FILM ANIMASI 3D THE LEGACY DALAM PENGERJAAN SCRIPT WRITER, 3D MODELLER, RIGGING, ANIMATOR, LAYOUT ARTIST. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.
PRELIMINARY DALIL HORIVERTIAN -1.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.
Download (847kB)
Abstract
This Final Project produces a 3D animation film entitled “The Legacy” which tells the story of Gandawara and Satria who try to protect the kingdom from an ancient creature called Sanghara. In this process, the author applies the Alma Hawkins method in its creation. The exploration stage involved gathering sources and references, which led to the selection of fantasy themes and concepts inspired by games and animations such as “Genshin Impact” and “Raya and The Last Dragon”. During improvisation, important aspects of 3D modeling and rigging were determined by incorporating elements of Indonesian culture. The composition stage focused on asset export and camera placement using Autodesk Maya and Unity. This Final Project highlights the process of scriptwriting, modeling, rigging, animation, and layouting, highlighting the collaboration of creative techniques used throughout the project. The final result of this project is an animation of approximately 5 minutes 22 seconds that is able to convey the story well and produce interesting animations. This project provides many lessons for the author using good and correct animation theory
Tugas Akhir ini menghasilkan film animasi 3D berjudul "The Legacy" yang menceritakan Gandawara dan Satria yang berusaha melindungi kerajaan dari mahluk kuno yang bernama Sanghara. Dalam proses ini penulis menerapkan metode Alma Hawkins dalam pembuatannya. Tahap eksplorasi melibatkan pengumpulan sumber dan referensi, yang mengarah pada pemilihan tema dan konsep fantasi yang terinspirasi dari game dan animasi seperti “Genshin Impact” dan “Raya and The Last Dragon”. Selama improvisasi, aspek penting dari pemodelan 3D dan rigging ditentukan dengan memasukkan unsur budaya Indonesia. Tahap komposisi berfokus pada ekspor aset dan penempatan kamera menggunakan Autodesk Maya dan Unity. Tugas Akhir ini menyoroti proses penulisan skrip, pemodelan, rigging, animasi, dan layouting, menyoroti kolaborasi teknik kreatif yang digunakan sepanjang proyek. Hasil akhir dari proyek ini adalah animasi berdurasi sekitar 5 menit 22 detik yang mampu menyampaikan cerita dengan baik dan menghasilkan animasi yang menarik. Proyek ini memberikan banyak pelajaran untuk penulis menggunakan teori animasi yang baik dan benar.
Item Type: | Thesis (Diploma) |
---|---|
Additional Information: | 1. Muhammad Suhaili, S.E, M.Kom 2. Friansyah Gemawang, S.St |
Uncontrolled Keywords: | Fantasy, Indonesian Culture, 3D Animation. Fantasi, Budaya Indonesia, 3D Animasi. |
Subjects: | G Geography. Anthropology. Recreation > GR Folklore N Fine Arts > NX Arts in general T Technology > TT Handicrafts Arts and crafts |
Divisions: | Polimedia Jakarta > Jurusan Desain > Prodi Animasi |
Depositing User: | Dalil Horivertian Agsyah |
Date Deposited: | 25 Oct 2024 03:37 |
Last Modified: | 25 Oct 2024 03:37 |
URI: | http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/10971 |