Syafriandi, Mochammad (2024) PERANCANGAN KARAKTER DAN ASET DALAM GAME 2D “WISE MEN” DENGAN ART STYLE PIXEL ART. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.
preliminary - Mochammad Syafriandi.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.
Download (1MB)
Abstract
in the gaming industry, character and asset design play a crucial role in creating an engaging and captivating gameplay experience. One of the art styles that has regained popularity is pixel art, offering a nostalgic charm and a unique visual appeal. This research aims to explore the process of designing characters and assets in the 2D game "Wise Men" using the pixel art style. The focus of this study is to understand the creative process, relevant design principles, and the impact of pixel art on the player’s experience. The game "Wise Men" draws inspiration from Ancient Greek culture, with wisdom as its central theme, which is reflected in both the visuals and the game's narrative. The findings of this research are expected to provide valuable insights for game developers in creating theme-appropriate characters and assets, while also enhancing the understanding of how the pixel art style influences player-game interactions.
Dalam industri permainan, desain karakter dan aset memainkan peran penting dalam menciptakan pengalaman bermain yang menarik. Salah satu gaya seni yang kembali populer adalah pixel art, yang menawarkan pesona nostalgia dan daya tarik visual yang unik. Penelitian ini bertujuan untuk mengeksplorasi proses perancangan karakter dan aset dalam game 2D "Wise Men" dengan menggunakan gaya seni pixel art. Fokus utama penelitian ini adalah memahami proses kreatif, prinsip desain yang relevan, serta dampak dari penggunaan pixel art terhadap pengalaman bermain. Game "Wise Men" mengambil referensi dari budaya Yunani kuno, dengan tema utama kebijaksanaan, yang diimplementasikan dalam visual dan narasi permainan. Hasil penelitian ini diharapkan dapat memberikan wawasan berharga bagi pengembang game dalam menciptakan karakter dan aset yang sesuai dengan tema, serta meningkatkan pemahaman tentang bagaimana gaya seni pixel art dapat memengaruhi interaksi pemain dalam permainan.
Item Type: | Thesis (Diploma) |
---|---|
Additional Information: | 1. Yeni Nurhasanah, , S.Pd., M.T. ; 2. Muh. Sakir, S.Pd., M.T. |
Uncontrolled Keywords: | desain karakter, aset, pixel art, pengalaman bermain, game 2D, character design, assets, pixel art, gameplay experience, 2d game |
Subjects: | L Education > L Education (General) N Fine Arts > NX Arts in general T Technology > T Technology (General) |
Divisions: | Polimedia Jakarta > Jurusan Desain > Prodi Teknologi Permainan |
Depositing User: | Mochammad Syafriandi |
Date Deposited: | 25 Oct 2024 08:39 |
Last Modified: | 25 Oct 2024 08:39 |
URI: | http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/10988 |