PROSES KREATIF PEMBUATAN KONTEN MEDIA SOSIAL INSTAGRAM DAN TIKTOK PENERBIT BRIN TAHUN 2022

Juliyanti, Rismala (2022) PROSES KREATIF PEMBUATAN KONTEN MEDIA SOSIAL INSTAGRAM DAN TIKTOK PENERBIT BRIN TAHUN 2022. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of Proses Kreatif Pembuatan Konten Media Sosial Instagram dan TikTok Penerbit BRIN Tahun 2022] Text (Proses Kreatif Pembuatan Konten Media Sosial Instagram dan TikTok Penerbit BRIN Tahun 2022)
Preliminary_19033102.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (555kB)

Abstract

BRIN publishers in disseminating their content through Instagram and TikTok media. There is a problem that the visual appearance and consistency of BRIN Publishers are not maximized in creating content and they need additional staff as a social media specialist where the author participates. The writing of this final project aims to determine the creative process of creating Instagram and TikTok media content for BRIN Publishers carried out by social media specialists. In creating Instagram and TikTok content, the author applies design principles, the AIDCA approach and the characteristics of good content as a guide, supported by data collection techniques of observation, literature study and interviews. The conclusion is that BRIN Publishers' content can apply design principles, AIDCA and good content characteristics in the creative process, however, it is necessary to improve communication with the supervisor of each team.

Penerbit BRIN dalam menyebarluaskan konten-kontenya melalui media Instagram dan TikTok. Terdapat masalah belum maksimalnya tampilan visual dan konsistensi Penerbit BRIN dalam membuat konten dan perlu tenaga tambahan sebagai social media specialist dimana penulis turut serta. Penulisan tugas akhir ini bertujuan untuk mengetahui proses kreatif pembuatan konten media Instagram dan TikTok Penerbit BRIN yang dilakukan oleh social media specialist. Pada pembuatan konten Instagram dan TikTok penulis menerapkan prinsip desain, pendekatan AIDCA dan karakteristik konten yang baik sebagai panduannya dengan didukung teknik pengumpulan data observasi, studi pustaka dan wawancara. Kesimpulannya adalah konten-konten Penerbit BRIN bisa menerapkan prinsip desain, AIDCA dan karakteristik konten yang baik di dalam proses kreatif akan tetapi, perlu meningkatkan kembali komunikasi dengan pembimbing setiap tim.

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: Rizky Kertanegara, S.S, M.Si. Meita Safitri, S.Sn.
Uncontrolled Keywords: Social Media Specialist, BRIN Publisher, TikTok, Instagram Social Media Specialist, Penerbit BRIN, TikTok, Instagram
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Penerbitan > Prodi Periklanan
Depositing User: Rismala Juliyanti
Date Deposited: 14 Sep 2022 07:37
Last Modified: 14 Sep 2022 07:37
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/1462

Actions (login required)

View Item
View Item