PENGOLAHAN PEMANFAATAN SEARCH ENGINE OPTIMIZATION DALAM MENINGKATKAN BRAND CONSIDERATION PT VOCASIA EDUKA TECHNOLOGY

Medharsae, Febristi (2022) PENGOLAHAN PEMANFAATAN SEARCH ENGINE OPTIMIZATION DALAM MENINGKATKAN BRAND CONSIDERATION PT VOCASIA EDUKA TECHNOLOGY. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif Jakarta.

[thumbnail of PENGOLAHAN PEMANFAATAN SEARCH ENGINE OPTIMIZATION DALAM MENINGKATKAN BRAND CONSIDERATION PT VOCASIA EDUKA TECHNOLOGY] Text (PENGOLAHAN PEMANFAATAN SEARCH ENGINE OPTIMIZATION DALAM MENINGKATKAN BRAND CONSIDERATION PT VOCASIA EDUKA TECHNOLOGY)
Premelinary_19033052.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (649kB)

Abstract

SEO (Search Engine Optimization) is an effort to increase the appearance
(visibility) of websites or blog articles that write about the products being sold to
appear better on search engines, especially Google. Websites, blog articles with
good performance will strengthen branding and make the business more
recognized. Utilization of SEO at PT Vocasia Eduka Technology as an alternative
promotional media to build the Vocasia brand consideration has not been optimized
properly before. The purpose of this paper is to find out the procedures for designing
and managing Vocasia SEO in an effort to increase Brand Consideration and get
optimal results in advertising. The theory used by the author includes
communication, digital marketing, social media, and SEO. The method of
implementation carried out by the author includes direct observation, interviews,
surveys, and in-depth studies including company profiles, work flow starting from
preparation, implementation to evaluation and the results of the work carried out
during the author's industrial practice. The results obtained are that the author is
able to optimize SEO in increasing the brand consideration of PT Vocasia Eduka
Technology.
Keywords: advertising, SEO, digital marketing, brand consideration
SEO (Search Engine Optimization) merupakan upaya untuk meningkatkan
pemunculan (visibilitas) Website atau blog artikel yang tulis tentang Produk yang
dijual agar tampil lebih baik di mesin pencarian, khususnya Google. Website, blog
artikel dengan performa yang baik akan memperkuat branding dan membuat bisnis
semakin dikenal. Pemanfaatan SEO di PT Vocasia Eduka Technology sebagai
alternatif media promosi untuk membangun brand consideration Vocasia belum di
optimalkan dengan baik sebelumnya. Tujuan penulisan ini adalah untuk
mengetahui tata cara perancangan dan pengelolaan SEO Vocasia dalam upaya
meningkatkan Brand Consideration dan mendapatkan hasil yang optimal dalam
beriklan. Teori yang digunakan penulis meliputi komunikasi, pemasaran digital,
media sosial, dan SEO. Metode pelaksanaan yang dilakukan penulis meliputi
Observasi langsung, Wawancara, Survey, dan kajian mendalam meliputi profil
perusahaan, alur pekerjaan dimulai dari persiapan, pelaksanaan hingga evaluasi dan
hasil pekerjaan yang dikerjakan selama penulis melakukan praktik industri. Hasil
yang didapatkan adalah penulis mampu melakukan optimalisasi SEO dalam
meningkatkan brand consideration PT Vocasia Eduka Technology.
Kata kunci : periklanan, SEO, digital marketing, brand consideration.

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: Pembimbing I : Drs. Sudrajat., MM Pembimbing II : Ratih Gusdwi Pratiwy S.Si
Uncontrolled Keywords: Keywords: advertising, SEO, digital marketing, brand consideration Kata kunci : periklanan, SEO, digital marketing, brand consideration.
Subjects: L Education > L Education (General)
L Education > LA History of education
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Penerbitan > Prodi Periklanan
Depositing User: Febristi medharsae
Date Deposited: 23 Sep 2022 09:10
Last Modified: 23 Sep 2022 09:10
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/1564

Actions (login required)

View Item
View Item