PEMBUATAN MOBILE APPLICATION SEBAGAI MEDIA PROMOSI AUTOSPA

Saefurrachman, Muhammad Abidzar (2022) PEMBUATAN MOBILE APPLICATION SEBAGAI MEDIA PROMOSI AUTOSPA. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of PEMBUATAN MOBILE APPLICATION SEBAGAI MEDIA PROMOSI AUTOSPA] Text (PEMBUATAN MOBILE APPLICATION SEBAGAI MEDIA PROMOSI AUTOSPA)
PRELIMINARY_19012074.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (1MB)

Abstract

Business promotion activities are part of a marketing strategy that is needed by a business, both small and large businesses. activities carried out by business owners in an effort to introduce and offer products and services offered to potential buyers. The purpose of designing and building a Mobile Application as a promotional media for Autospa is to help promote Autospa more efficiently for sellers and customers, it takes a Mobile application that is used to make it easier for customers to see and choose salon packages available at Autospa, can make it easier for customers to determine the time and booking for the car salon through the Mobile application, and it will be more efficient to promote the Autospa sales package, with the system promoting Autospa using the Mobile application. The research method used is the waterfall method starting from data collection, system design, code generation, testing, and implementation. The conclusion of making Mobile Applications makes it easy to find information digitally and is one of the media that makes it easy to promote the products and services offered by Autospa.

Kegiatan promosi bisnis merupakan bagian dari strategi pemasaran yang sangat dibutuhkan sebuah usaha, baik usaha kecil maupun usaha yang sudah berkembang besar. kegiatan yang dilakukan oleh para pemilik usaha dalam upaya memperkenalkan dan menawarkan produk maupun jasa yang ditawarkan kepada calon pembeli. Tujuan dari merancang dan membangun sebuah Mobile Application sebagai media promosi Autospa adalah untuk membantu mempromosikan Autospa dengan lebih efisien bagi penjual dengan pelanggan, dibutuhkan sebuah Mobile application yang digunakan untuk mempermudah pelanggan melihat dan memilih paket salon yang tersedia di Autospa, dapat mempermudah pelanggan dalam menentukan waktu dan booking untuk salon mobil nya melalui Mobile application, dan akan lebih efisien untuk mempromosikan paket penjualan Autospa, dengan sistem mempromosikan Autospa menggunakan Mobile application, Metode penelitian yang digunakan metode waterfall dimulai dari pengumpulan data, perancangan sistem, pembuatan kode, pengujian, dan implementasi. Kesimpulan dari pembuatan Mobile Aplikasi memberikan kemudahan dalam pencarian informasi secara digital dan salah satu media yang memudahkan dalam upaya mempromosikan produk maupun jasa yang ditawarkan oleh Autospa.

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: Hafid Setyo Hadi, MT Ince Dian Aprilyani Azir, S.S., M.A.
Uncontrolled Keywords: Mobile Application, Promotional Media, Products and services. Aplikasi Mobile, Media Promosi, Produk dan jasa.
Subjects: N Fine Arts > NX Arts in general
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Desain > Prodi Teknologi Rekayasa Multimedia
Depositing User: Muhammad Abidzar Saefurrachman
Date Deposited: 20 Sep 2022 01:40
Last Modified: 20 Sep 2022 01:40
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/1782

Actions (login required)

View Item
View Item