Pengelolaan interaksi media sosial pada brand acer indonesia

Ulfah, Siti Sarah Maria (2022) Pengelolaan interaksi media sosial pada brand acer indonesia. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif Jakarta.

[thumbnail of pengelolaan interaksi media sosial pada brand acer indonesia] Text (pengelolaan interaksi media sosial pada brand acer indonesia)
Laporan Tugas Akhir final Sarah ulfahh 2022-1-12.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (894kB)

Abstract

Advances in Internet technology in business are used for the exchange of information,
product catalogs, promotional media, electronic mail. The Internet can also be used
for dialogue, dissemination and consultation with consumers online in the design,
development, marketing and sale of products. With the existence of information
disseminated through the internet, the audience is able to get information. This shows
a social care agent is fully responsible for his work, including interacting with
consumers through social media and the Acer Indonesia blog website and recapturing
consumer data regarding data on the interest data of a product, complaints and event
data. In this final project, the authors used data collection techniques both by
observation, online data analysis, literature study. The purpose of this final project is
to explain the work as a social care agent in carrying out interaction management and
recapturing consumer personal data on social media and the Acer Indonesia blog
website.
Keywords : Agent social care, Technology Internet, Social Media, Acer Indonesia
Kemajuan teknologi internet dalam bisnis digunakan untuk pertukaran informasi,
katalog produk, media promosi, surat elektronik. Internet juga bisa digunakan untuk
berdialog, berdiskuasi dan konsultasi dengan konsumen secara online dalam
perancangan, pengembangan, pemasaran dan penjualan produk. Dengan adanya
sebuah informasi yang disebarluaskan melalui internet, audience mampu mendapatkan
informasi. Hal ini menunjukan Seorang agent social care bertanggung jawab penuh
dengan pekerjaannya antara lain berinteraksi dengan konsumen melalui media sosial
maupun website blog Acer Indonesia dan melakukan rekap data konsumen mengenai
data peminat suatu produk, complaint dan data event. Dalam tugas akhir ini, penulis
menggunakan teknik pengumpulan data baik secara observasi, penulurusan data secara
online, studi pustaka. Tujuan dari tugas akhir ini untuk menjelaskan pekerjaan sebagai
agent social care dalam melaksanakan pengelolaan interaksi dan melakukan rekap data
diri konsumen pada media sosial dan website blog Acer Indonesia.
Keywords : Agent social care, Teknologi Internet, Media sosial, Acer Indonesia

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: Pembimbing I : Hawa Asma ul Husna, S.Pd., M.Hum Pembimbing II : Azzarul Mubin
Uncontrolled Keywords: eywords : Agent social care, Technology Internet, Social Media, Acer Indonesia eywords : Agent social care, Technology Internet, Social Media, Acer Indonesia
Subjects: L Education > L Education (General)
L Education > LA History of education
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Penerbitan > Prodi Periklanan
Depositing User: siti sarah maria ulfah
Date Deposited: 02 Oct 2022 12:06
Last Modified: 30 Nov 2022 01:33
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/2567

Actions (login required)

View Item
View Item