PATIKU, RENDI (2022) PERANCANGAN IKLAN PRODUK KOPI BERRY BERBASIS VIDEO MOTION GRAPHIC. Diploma thesis, POLITEKNIK NEGERI MEDIA KREATIF.
preliminary_18810365.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.
Download (471kB)
Abstract
Berry Coffee is one of the small business industries of the Tana Toraja community which is located at Jalan Pasar Ge'tengan, Mengkendek District, Tana Toraja Regency, South Sulawesi, Indonesia. Berri Coffee product itself is a ready-to-brewed coffee powder that is able to compete with other modern packaged coffee products both in terms of quality and quantity, but the product marketing reach is only in certain areas due to lack of innovation regarding marketing methods. Therefore, the author has the idea of raising berry coffee products as a final project material with the aim of providing new innovations to small traders, especially in the Toraja berry coffee industry regarding marketing models that are currently trending which can expand the marketing reach of coffee products, such as product advertising with motion graphic videos published to social media such as Instagram, where Instagram itself is the second social media application with the most users in the world.
Keywords: Video Motion Graphic Berry Toraja Coffee
Kopi Berry merupakan salah satu industri usaha kecil masyarakat Tana Toraja yang beralamatkan di Jalan Pasar Ge’tengan, Kecamatan Mengkendek Kabupaten Tana Toraja, Sulawesi Selatan, Indonesia. Produk Kopi berry sendiri merupakan bubuk kopi siap seduh yang mampu bersaing dengan produk kopi berkemasan modern lainnya baik dari segi kualitas maupun dari segi kuantitas, namun jangkauan pemasaran produk hanya di daerah tertentu saja yang dikarenakan kurangnya inovasi mengenai cara pemasaran. Oleh karena itu Penulis memiliki gagasan untuk mengangkat produk kopi berry sebagai bahan tugas akhir dengan tujuan memberi inovasi baru terhadap pedagang-pedagang kecil terkhusus pada industri kopi berry Toraja mengenai model pemasaran yang sedang tren di masa sekarang ini yang dapat memperluas jangkauan pemasaran produk kopi, seperti pengiklanan produk dengan video motion graphic yang di publikasikan ke media sosial seperti Instagram, dimana Instagram sendiri merupakan aplikasi sosial media ke 2 dengan pengguna terbanyak di dunia.
Item Type: | Thesis (Diploma) |
---|---|
Additional Information: | Muhammad Mansyur, S.Kom. M.I.Kom H.Suardi, S.Sos.,M.Si |
Uncontrolled Keywords: | Video Motion Graphic Kopi Berry Toraja |
Subjects: | N Fine Arts > NX Arts in general |
Divisions: | Polimedia Makasar > Prodi Multimedia |
Depositing User: | Rendy Patiku |
Date Deposited: | 11 Oct 2022 00:48 |
Last Modified: | 11 Oct 2022 00:48 |
URI: | http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/2756 |