PEMBUATAN 3D PLATFORMER EDUCATIONGAME PADA GAME BANGKIT!

Zukri, Nuzulul Ramadhan (2022) PEMBUATAN 3D PLATFORMER EDUCATIONGAME PADA GAME BANGKIT! Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of Judul] Text (Judul)
Preliminary_18820003_NuzululRamadhanZukri.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (1MB)

Abstract

Over time the development of technology is growing, especially the development of the game world. In this study, the importance of discipline and punctuality becomes a reference for the author in making a game, the author chooses a game with the theme of education and the horror genre because they are two elements that are quite interesting, so the author is also interested in making games with the theme of education and the horror genre. In this game application, the author focuses on creating game programming code, entitled Desktop-Based 3D Platformer Educational Game with Horror Genre "Rise!", in making this game application the author acts as a programmer who aims to create programming code that will later be used in the game. By using the Multimedia Development Life Cycle (MDLC) method, the author can work in parallel and gradually according to the schedule. Questionnaire method on several respondents as data information and author's reference in making this game. The results of this study resulted in a game with the theme of education and the horror genre to create the goal of making the game itself, namely discipline and punctuality to the players of this game.
Keywords: 3D, game, programming, education, horror, asset, discipline, on time

Seiring berjalan nya waktu perkembangan teknologi makin berkembang terutama perkembangan dunia permainan. Dalam kajian ini pentingnya disiplin dan tepat waktu menjadi sebuah acuan penulis dalam membuat sebuah game, penulis memilih game yang bertemakan edukasi dan bergenre horror dikarenakan merupakan dua unsur yang cukup menarik, sehingga penulis juga tertarik untuk membuat game yang bertemakan edukasi dan bergenre horror. Pada aplikasi permainan ini penulis fokus pada pembuatan kode pemograman game yang berjudul Permainan Edukasi 3D Platformer Berbasis Dekstop Bergenre Horror “Bangkit!”, pada pembuatan aplikasi permainan ini penulis berperan sebagai programmer yang bertujuan untuk membuat kode pemograman yang nantinya akan digunakan dalam game tersebut. Dengan menggunakan metode Multimedia Development Life Cycle (MDLC) penulis dapat mengerjakan secara paralel dan bertahap sesuai penjadwalan. Metode kuesioner pada beberapa responden sebagai data-data informasi dan referensi penulis dalam pembuatan game ini. Hasil dari pembuatan kajian ini menghasilkan sebuah game bertemakan edukasi dan bergenre horror untuk menciptakan tujuan dari pembuatan game itu sendiri, yakni disiplin dan tepat waktu kepada para pemain game ini.
Kata Kunci: 3D, game, programming, edukasi, horror, asset, disiplin, tepat waktu

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1. Dipl. Deddy Stevano H. Tobing, M.Si 2. Maulana Rizqi, S.T., M.T., M.Sc.
Uncontrolled Keywords: 3D, game, programming, edukasi, horror, asset, disiplin, tepat waktu
Subjects: L Education > L Education (General)
T Technology > T Technology (General)
Z Bibliography. Library Science. Information Resources > ZA Information resources
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Desain > Prodi Teknologi Permainan
Depositing User: Nuzulul Ramadhan Zukri
Date Deposited: 26 Oct 2022 02:26
Last Modified: 26 Oct 2022 02:26
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/3693

Actions (login required)

View Item
View Item