PERANCANGAN CORPORATE IDENTITY PT KEMBANG SETAMAN SONOKELING

Ramadhan Sudrajat, Fikry (2023) PERANCANGAN CORPORATE IDENTITY PT KEMBANG SETAMAN SONOKELING. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of PERANCANGAN CORPORATE IDENTITY  PT KEMBANG SETAMAN SONOKELING] Text (PERANCANGAN CORPORATE IDENTITY PT KEMBANG SETAMAN SONOKELING)
Preliminary_20100051.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (1MB)

Abstract

The design of this Corporate Identity is one of the efforts to increase Brand Awareness, where this research is carried out focusing on the theme that wants to be raised according to the target audience that wants to be addressed. The purpose of this design is so that the company can be easily recognized and remembered by its consumers and by itself the name of the company will be closely attached to the minds of consumers. The design of this Corporate Identity starts from the introduction of the company, the design of the logo made consists of a logotype and logogram adapted from the shape of the roots and then fused to form leaves that represent growth in a plant, the color selection uses green to represent the color of the plant, the determination of fonts using a combination of serif font types to represent plants to accentuate the impression of beauty and to make it easier to read and sans serif fonts to impress professionals and to look formal. Making graphic elements and promotional media that seem simple and use more of the curves of leaves and roots. Supporting media to market products in addition to a memorable logo also plays an important role in it, supporting media used in the form of stationery, brochures, posters, Instagram feeds, x-banners, and merchandise / gimmicks made as promotional media for the company.

Perancangan Corporate Identity ini sebagai salah satu upaya untuk meningkatkan Brand Awareness, dimana dalam penelitian ini dilakukan berfokus pada tema yang ingin diangkat disesuaikan dari target audience yang ingin dituju. Tujuan dari perancangan ini adalah agar perusahaan tersebut dapat mudah dikenali dan diingat oleh konsumennya dan dengan sendirinya nama perusahaan tersebut akan melekat erat di benak konsumen. Perancangan Corporate Identity ini dimulai dari pengenalan perusahaan, perancangan pembuatan Logo yang dibuat terdiri dari logotype dan logogram yang diadaptasi dari bentuk akar lalu menyatu hingga membentuk daun yang mempresentasikan pertumbuhan dalam sebuah tanaman, pemilihan warna menggunakan warna hijau untuk mewakilkan warna tanaman, penentuan font menggunakan perpaduan jenis font serif agar mewakilkan tanaman untuk menonjolkan kesan keindahan dan agar lebih mudah dibaca lalu font sans serif agar terkesan professional dan agar terlihat formal. Pembuatan elemen grafis dan media promosi yang terkesan simple dan lebih banyak menggunakan bentuk lekukan daun dan akar. Media pendukung untuk memasarkan produk selain logo yang mudah diingat juga berperan penting didalamya, media pendukung yang digunakan berupa stationery, brochure, poster, feeds instagram, x-banner, dan merchandise/gimmick yang dibuat sebagai media promosi untuk Perusahaan tersebut.

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1. Andriyana, S.Pd., M.Pd. 2. Ogie Urvile, M.Si.
Uncontrolled Keywords: Keywords: Corporate identity, logo, brand, grow, simple Kata Kunci : Identitas Perusahaan, logo, merek, tumbuh, sederhana
Subjects: G Geography. Anthropology. Recreation > GE Environmental Sciences
N Fine Arts > N Visual arts (General) For photography, see TR
N Fine Arts > NE Print media
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Desain > Prodi Desain Grafis
Depositing User: FIKRY RAMADHAN SUDRAJAT
Date Deposited: 15 Aug 2023 02:13
Last Modified: 15 Aug 2023 02:13
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/4931

Actions (login required)

View Item
View Item